Gå til innhold

kommentartråd - Thermaltake Aguila


Anbefalte innlegg

kommentartråd - Thermaltake Aguila

19.08.2006

 

Worklog

 

Introduksjon

 

Etter å ha hatt et NZXT Nemesis i 2 år nå så har jeg lyst på en forandring. Ikke bare er jeg lei av kabinettet, det er også kanske dårlig når det gjelder kjøling.

Jeg har lett i ca. en uke nå etter et nytt kabinett og valget falt til slutt på Thermaltake Aguila. Det jeg vil oppnå med dette prosjektet er bedre kjøling og et stiligere kabinettet.

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Skal gjøre det mer lydløst delvis ved å fjerne gittre osv

- Skal sette in Plexiglass på siden og lage hull for en Bzerk 250mm vifte

- Skal ha på en motiv på den andre siden. Har noen ideer om hvordan jeg skal ha det på, men er ikke helt sikker enda...

- Har også noen planer for frontdøra. Fjerne den nettingen og ha på noe annet.

 

Vi får se hva jeg finner på etter hvert ;)

 

EDIT: BTW, kommer trolig med en update i dag eller i morgen ;)

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

ser at du har skrevet at du vil "bytte" ut eller gjøre noen endringer på nettingen forran... jeg har Thermaltake Armor og har prøvd meg frem med forskjellige løsninger istede for nettingen... IKKE gjør det... temp i kabinettet gikk opp ca. 5grader og diskene fikk ikke luft omtrent... det er en grunn til at det er innsug hele veien vett ;)

Btw ikke ta vekk "foringen" på innsiden av nettingen... gjorde det første uka så når jeg åpna den var det helt sykt med støv inni... nå rengjør jeg hvær 6. mnd ;)

Lenke til kommentar
ser at du har skrevet at du vil "bytte" ut eller gjøre noen endringer på nettingen forran... jeg har Thermaltake Armor og har prøvd meg frem med forskjellige løsninger istede for nettingen... IKKE gjør det... temp i kabinettet gikk opp ca. 5grader og diskene fikk ikke luft omtrent... det er en grunn til at det er innsug hele veien vett ;)

Btw ikke ta vekk "foringen" på innsiden av nettingen... gjorde det første uka så når jeg åpna den var det helt sykt med støv inni... nå rengjør jeg hvær 6. mnd ;)

6744403[/snapback]

Planene om forandring på nettingen på døra er et prosjekt som jeg foreløpig bare har tenkt litt på. Hvis du mener foringen bak brønndekslene så har ikke jeg nevt noe om å ta de vekk ;)

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
ser at du har skrevet at du vil "bytte" ut eller gjøre noen endringer på nettingen forran... jeg har Thermaltake Armor og har prøvd meg frem med forskjellige løsninger istede for nettingen... IKKE gjør det... temp i kabinettet gikk opp ca. 5grader og diskene fikk ikke luft omtrent... det er en grunn til at det er innsug hele veien vett ;)

Btw ikke ta vekk "foringen" på innsiden av nettingen... gjorde det første uka så når jeg åpna den var det helt sykt med støv inni... nå rengjør jeg hvær 6. mnd ;)

6744403[/snapback]

Planene om forandring på nettingen på døra er et prosjekt som jeg foreløpig bare har tenkt litt på. Hvis du mener foringen bak brønndekslene så har ikke jeg nevt noe om å ta de vekk ;)

6746415[/snapback]

 

HeHe bra ;) grunnen til at jeg nevnete det med å ikke ta bort foringa var fordi du hadde tatt den bort da du viste frem "frontpanel" ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette begyner å se bra ut!

 

Foresten har du noe erfaring med moddig fra før eller? For du virka langt fra blank på modding. Pluss at du ikke har laga en tråd om hvor man får kjøpt plexi osv. :lol:

 

Det jeg syns du burde gjort med vinduet er å runde av hjørnene men det er litt for sent da.

Vet ikke helt om jeg likte den store vifta i døra, er ikke helt min stil. Men lagt fra helt på trynet da ;)

Hva med å lakke den "ringen" til vifta?

 

Likte den grillen, har du tatt ideen fra hipper grillene eller fra modden til chase?

 

Pent kabinett BTW, hva med å lekke innsiden da?

 

Hvilket lim er det du brukte til plexien?

Lenke til kommentar

Tusen takk! :D

 

Faktisk, min første casemod :p

men er en fyr som liker å mekke og tulle litt.

- Plexien er jeg så heldig å få av min Onkel som jobber hos Pilkington, som jobebr emd glass og plexi ;)

- Tror nok jeg lakker ringen slik at den passer resten av kabinettet mer.

- Jeg fikk inspirasjon fra Chase da jeg lagde grillen ja ;)

- Lekke innsiden...?

- Bruke Superfix, men fy hvor stygt det ble synes jeg da. Skal legge ut en update snart hvor jeg har festet det på en annen måte.

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du plexi glass?

tøft dette da.

hvordan får du av derre dekselet fram på kabinettet?

7009029[/snapback]

 

 

Som sagt, plexiglasset får jeg av min Onkel ;)

Dekselet? mener du hele fronten? I så fall, bare å røske det av :p

 

BTW, akkuratt ferdig med lock'en på sidedøren!

Skal bare tørke, lakke med blank lakk og så skal jeg laste opp noen bilder ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...