Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å ta meg en tur til XXL og diverse andre sportsbutikker til helga. Om jeg ikke finner modellene du nevnte (Predator og Maestri), har du noen forslag til andre modeller også? :)

 

Trodde jeg hadde svart deg, men det hadde jeg fadderullan dei ikke.

 

Finnes jo selvfølgelig T90 til Nike og AdiPure fra Adidas som du kan ha utkikk etter.

Lenke til kommentar

-snip-

 

Den skoen du får kjøpt i butikken er IDENTISK med skoen som Messi bruker, BORTSETT fra at hans sko er sydd etter en lest som er en avstøpning av Messi sin fot. Skoen du får kjøpt på XXL er av NØYAKTIG samme materiale, har samme knottesystem, samme sømmer, samme innleggssåle osv osv. som proffene.

 

 

-snip-

 

Nei, ikke i det hele tatt. Messi sine sko, som skoene til mange andre proffer, har svært mange trekk som skiller dem klart fra skoene en får kjøpt i butikk. De har ofte bedre skinn, andre tunger/hælkapper, Messi er kjent for å ha en egen spesialknott på skoene, andre innsåler osv osv.

Lenke til kommentar

-snip-

 

Den skoen du får kjøpt i butikken er IDENTISK med skoen som Messi bruker, BORTSETT fra at hans sko er sydd etter en lest som er en avstøpning av Messi sin fot. Skoen du får kjøpt på XXL er av NØYAKTIG samme materiale, har samme knottesystem, samme sømmer, samme innleggssåle osv osv. som proffene.

 

 

-snip-

 

Nei, ikke i det hele tatt. Messi sine sko, som skoene til mange andre proffer, har svært mange trekk som skiller dem klart fra skoene en får kjøpt i butikk. De har ofte bedre skinn, andre tunger/hælkapper, Messi er kjent for å ha en egen spesialknott på skoene, andre innsåler osv osv.

 

Nix.

Det er ikke noe annet skinn på skoene hans, men ja, du har rett i at enkelte proffer foretrekker en ekstra knott, en annerledes tunge eller en annen hælkappe. Faktisk er Messi kjent (siden vi snakker om han) å bruke barnestørrelse på skoene noe som resulterer i flere design-problemer.

 

On another note, går du inn på feks. Nike Town i London får du se hvordan skoene til toppspillerne til Nike får skoene laget.

 

Edit: Lål @ me. Den barneskostørrelse-historien har jeg sett på som god fisk ettersom en kompis av meg som kan mer Messi-facts enn folk flest ga det til meg. Viser seg at han har størrelse 10 (større enn meg, men fremdeles 1 og et halvt hode lavere).

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Beinhinnebetennelsen murrer, så må gå til innkjøp av grussko. Skoen skal være grei å slå pasninger med, både langt og kort. I tillegg skal den ha god demping. Har kommet fram til 3 alternativ.

 

Tiempo Mystic TF

http://www.oslosport...llsko-6224.aspx

 

Predator Absolion TF Power (Synes de er dyre for TF-sko, ikke siste Predator heller)

http://www.oslosport...lsko-20119.aspx

 

Adidas F10 TRX TF

http://torshovsport....llsko-hvitsort/

 

Noen som har innspill/erfaringer? :)

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar

Det er naturligvis ingen fasit på spørsmålet mitt, men er det noen gjengangere som en kan anbefale en midtstopper? Hittil har jeg brukt Copa og Nike Air Legend, men ønsker noe som er mer en kombinasjon av disse to skoene. En sko som gir deg følesle av å være nær gresset og ballen samtidig som du har en viss tykkelse for å få et par meter ekstra på utspark og frispark.

 

Er det noen klassiske sko som anbefales til midtstoppere?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med å spille på tørt kunstgress med innesko? Er kun snakk om én trening.

Har selv spilt med sko beregnet som futsal sko på tørt kunstgress i flere år nå. Ikke bruk når det er vått, da får du problemer!

Kan ikke finne skoene(5-6 år gamle) http://www.okazii.ro/incaltaminte-barbati/adidasi/adidasi-umbro-model-zr-225-noi-perfecti-pt-jogging--a44310226 <--- disse ligner men ikke helt like.

 

Skal nå bytte disse ut og prøve meg på skikkelige Kunstgress sko ettersom jeg har flyttet til Bergen og.. vel, er nesten aldri tørt underlag her! :p

Sett litt på Nike Vapor Superfly III, nike 360 maestri og Nike Tiempo Legend IV Elite.

 

Noen anbefalninger å komme med når det gjelder disse skoene, eller andre sko?

 

Er en potet på banen, så spiller over alt - Fotrapp, god med ball i bena, skuddsterk og pasningsikker.

Er sånn over gjennomsnittet rask, men ikke hurtigste med 90kg ballast...

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med å spille på tørt kunstgress med innesko? Er kun snakk om én trening.

Har selv spilt med sko beregnet som futsal sko på tørt kunstgress i flere år nå. Ikke bruk når det er vått, da får du problemer!

Kan ikke finne skoene(5-6 år gamle) http://www.okazii.ro...ging--a44310226 &--#60;--- disse ligner men ikke helt like.

 

Skal nå bytte disse ut og prøve meg på skikkelige Kunstgress sko ettersom jeg har flyttet til Bergen og.. vel, er nesten aldri tørt underlag her! :p

Sett litt på Nike Vapor Superfly III, nike 360 maestri og Nike Tiempo Legend IV Elite.

 

Noen anbefalninger å komme med når det gjelder disse skoene, eller andre sko?

 

Er en potet på banen, så spiller over alt - Fotrapp, god med ball i bena, skuddsterk og pasningsikker.

Er sånn over gjennomsnittet rask, men ikke hurtigste med 90kg ballast...

 

Har selv Vapor VIII, er egentlig ganske skuffet over de. De har dog fått utrolig god kritikk men for meg, (spiller ving) Så synes jeg ikke mye om de. Prøver og få solgt de nå.. kjøpte dem på kitbag for 1500,- så skal selge de for 1000 :p

 

Alså skoen er god til touch dribbling, men til pasninger synes jeg de er helt forferdelige hehe.

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Hei! Er jente og har nokså liten fot, men ønsker likevel å kjøpe sko som varer i mer enn to måneder (slik juniorsko gjør..) Har størrelse 37-38, og dette er en størrelse som er så godt som umulig å finne i ordentlige sko, til og med damesko!

 

Er det noen som har tips om nettsteder der de selger sko i små størrelser? :) Har funnet noen, men de fleste er billige kopier av de ordentlige skoene, noe jeg ikke er interessert i lenger (blæææ)

Lenke til kommentar

Hei! Er jente og har nokså liten fot, men ønsker likevel å kjøpe sko som varer i mer enn to måneder (slik juniorsko gjør..) Har størrelse 37-38, og dette er en størrelse som er så godt som umulig å finne i ordentlige sko, til og med damesko!

 

Er det noen som har tips om nettsteder der de selger sko i små størrelser? :) Har funnet noen, men de fleste er billige kopier av de ordentlige skoene, noe jeg ikke er interessert i lenger (blæææ)

 

Denne skal finnes i 37/38.

http://www.oslosportslager.no/produkt/adipure-iv-w-trx-fg-hvitlysbla-fotballsko-25624.aspx

Lenke til kommentar

Hei! Er jente og har nokså liten fot, men ønsker likevel å kjøpe sko som varer i mer enn to måneder (slik juniorsko gjør..) Har størrelse 37-38, og dette er en størrelse som er så godt som umulig å finne i ordentlige sko, til og med damesko!

 

Er det noen som har tips om nettsteder der de selger sko i små størrelser? :) Har funnet noen, men de fleste er billige kopier av de ordentlige skoene, noe jeg ikke er interessert i lenger (blæææ)

 

En sko jeg faktisk ville vurdert er Nike CTR360 (IKKE elite modellen) Alså den billigere.

 

Har lest en del reviews på den og, de sier det ikke er så mye forskjell fra den billige til den dyre utgaven.

 

Har prøvd og spille med den billige utgaven og jeg ble utrolig overrasket. :)

 

Skal kjøpe den selv.

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Mener du CTR 360 Maestri uten karbonfiber såle når du sier "ikke elite versjonen"?

For dette er jo også en veldig billig sko, med tanke på at det er en toppmodell :)

 

Ja jeg mente Maestri II den uten karbonsåle :)

 

Tror den koster rundt 600-800kr

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...