Gå til innhold

Cordless MouseMan Optical og blinking...


Anbefalte innlegg

Jeg har et sett Logitech Cordless Desktop Optical tastatur + mus.

 

Jeg var nylig hos en bekjent som også har dette settet, og la merke til at hos han stoppet musa å "blinke" da han skrudde av datamaskinen. Hos meg står musa og blinker (minst) et par ganger i sekundet - hele tiden, uansett. Det har den gjort siden jeg kjøpte settet for nesten et år siden.

 

Dette har jo selvsagt stor betydning for batterienes levetid.

 

Hva kan problemet være? Jeg bruker de nyeste driverne etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok slik det skal være. Om mottakeren til musen er tilkoblet til USB eller PS/2 porten har ingen ting å si siden musen ikke "vet" hvilken port mottakeren er koblet til. Musen har ingen mottaker, den bare sender ut signal om hvilke knapper som trykkes ned og hvor den beveger seg. Eneste måte å få musen til å slutte å blinke på er å ta ut batteriene. Men et tips som kan spare strøm er å sette musen på et lyst underlag, dette gjør at musen ikke behøver så sterkt lys for å lese av underlaget.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 20:41, skrev scirocco:

Riktig det, ps2 utgangen var like dritt. Men han sa jo at det funka hos kameraten sin? Aaarg!!!


 

Prøvde med ps2 jeg også - med samme resultat. Men jeg så det jo selv hos kameraten min...

 

Jeg har akkurat "renset" musa nå. Den blinker ikke like intenst lenger, men den lyser jo... Enkelt å sjekke ut det med hvitt underlag også. Ser faktisk en forskjell der.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 20:58, skrev LasseAndreK:

Hva mener du med helt av? Slår lyset seg helt av? Da må det være no feil.



 

...eller veldig praktisk hvis den kunne fungere på den måten.... Eller kanskje noen mus bare rett og slett reduserer lasermengden så mye bedre enn andre at det ser ut som den er helt avslått?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 21:00, skrev lysbryter:

Quote:


Den 2002-10-23 20:58, skrev LasseAndreK:

Hva mener du med helt av? Slår lyset seg helt av? Da må det være no feil.



 

...eller veldig praktisk hvis den kunne fungere på den måten.... Eller kanskje noen mus bare rett og slett reduserer lasermengden så mye bedre enn andre at det ser ut som den er helt avslått?

 

Må bare rette deg: Det er ingen laser. Det er et helt vanlig LED som har i oppgave å lyse opp for sensoren.

Ingen laser - som så mange tror.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at dine bekjente har trådløs mus?

 

Den skal nemlig stå på, på de trådløse. Men du ser at etter en liten stund "roer" den seg ned og lyser veldig svakt.

 

Strømbruket når PC'en er slått av er så lite at det ikke er noe problem. Tror nok ikke Logitech hadde latt den stå på om natten hvis den hadde brukt mye strøm - de hadde nok funnet en annen løsning hvis det var tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...