Gå til innhold

Spørsmål om Silent Hill-serien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Etter og ha sett Silent Hill-filmen på kino, samt lest litt om storyen, har jeg blitt veldig interessert i og skaffe meg spillene. Men jeg har et par spørsmål først:

Bør/må Silent Hill spillene spilles kronologisk?

Finnes Silent Hill 1 bare på PS1? Eller kan det fåes til PSP/PC?

På forhånd takk,

Edds

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke spilt det så mye men jeg tror ikke det er nødvendig å spille de kronologisk dog dette ville kanskje gi deg mest mulig bakgrunnsinfo.

Anbefaler pakken med 2,3 og 4 til PS2 som du kan kjøpe i en samlepakke som jeg tror de selger på platekompaniet.

Skrevet

Du får Silent Hill 3 og 4 til pc, men du kan finne nr 1 og 2 på diverse torrentsider, hvis jeg har forstått det riktig, så kjører nr 1 og 2 på en PSX-emulator. Har alle sammen på pc selv.

Jeg ville spilt dem i kronologisk rekkefølge. ;)

Skrevet
Takk for svar! :)

PS2 har jeg desverre ikke for tiden; de enste aktuelle platformene er PSP og PC.

6705434[/snapback]

Slik som andre har nevnt her kan du spille Silent Hill 1 med emulator på PC'en, fungerer kjempebra med epsx emulatoren (som lar deg stille grafikken på en rekke måter slik at det ser bedre ut enn på en PS1). Forøvrig er Silent Hill 2, 3 og 4 utgitt på PC og det lages nå Silent Hill: Origins til PSP. Sistenevnte er en prequel til hele serien. :)

Skrevet

silent hill spillene er de beste horror spillen i verden... har runet alle sammen untatt 4, "the room", turte ikke... runnet silent hill 11 eller 12 ganger siden den har så mange utfall på slutten... dritt bra spill...

Skrevet (endret)

1 og 2 av Silent Hill er de henger mer sammen. Og det er fra de to spillene som er brukt i filmen.

Silent Hill er de beste grøsser spillene som fins :dribble:

Endret av Dragan87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...