Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Chipset blir varmt selvom PC'n er av!?


Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort som muligens døde igår kveld!

 

Det som skjedde var at først ville ikke pc'n starte etter diverse forsøk, det vil si, jeg hørte den starte men ingen bilde, prøvde å resette BIOS men ingen reaksjon da heller.

Så døde det helt power knappen gir ingen reaksjon overhodet, men hovedkort lampa lyser grønt.

Det som er snodig er at chipsettet blir varmt bare HK får strøm!

 

Noen forslag til hva som kan være galt? Eller er HK dødt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for raskt svar!

 

Jeg tok ut alle strøm kabler bortsett fra de til HK, men ingen reaksjon.

Fant så et annet PSU i kjellern for å prøve det!

 

Da fikk jeg en form for reaksjon av power knappen, men når jeg skrur på da står den og skrur seg av og på selv, men ikke helt av bare akkurat som det er dårlig spenning.

Lenke til kommentar

Har kommet litt videre, men ikke blitt så mye klokere.

 

PSU'et som har sitti i hele tiden er nok muligens ferdig, kobler det til HK så er det ingen annen reaksjon enn at vifta i PSU starter, prøver jeg og koble til viftene med viftekontroll, så står det bare å hakker akkurat som det ikke får nok strøm.

 

Bytter jeg PSU med et som jeg vet funker, fordi det sitter i en annen maskin som går, starter viftene med vifte kontroll som normalt, men ingen reaksjon på HK. Annet enn at lampa på HK lyser grønt, men det gjør den med begge PSU.

 

En annen ting som ikke funker er det å slå av maskina ved å holde inne powerknappen, får bare igang PSU ved hjelp av den ikke av igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...