Gå til innhold

Acer 8202WLMi VS. Dell i9400


StudioN

Anbefalte innlegg

Jeg slites imellom disse to laptop'ene.

 

Konfigurasjonen til dell maskinen er:

CPU T2500

2 gig minne

120 gig s-ata disk

GeForce Go 7900 GS

Blåtann

9-cellers batteri

Ellers er alt standard - pris 15352,- inkl. frakt. Tenkte å ringe og be om den høyoppløste skjermen, siden man ikke kan velge dette lenger på nettsidene. Prisen blir litt høyere da.

 

Så har vi den griselekre Acer 8202WLMi. Specs finner dere her.

 

Jeg vil ha mest for penga, og maskinen skal brukes til alt (ok, ikke ALT da) en pc kan brukes til; spill, decoding, webdesign, filmer, musikk, surfing, u name it! OG, jeg vil at den skal ha en viss bruksverdi de neste 2 åra. Siden jeg ikke kommer til å drasse rundt på denne hver eneste dag, samt at jeg synes 17"eren er helt erotisk, så er vel det mest fornuftige valget i9400. MEN, Acer'en ser så deilig, sensuell og ekslusiv ut i forhold til den barnslige silver-look'en til i9400. Jeg har en kløe i fingrene etter å holde den i fanget og beføle den :dribble: Acer 8202 har i tillegg VoIP og webcam, ikke at det er avgjørende, men den har jo tross alt det:)

 

So "what to do"? Gå for i9400 (jeg vet mange er ultrafornøyd med den), satse på at det er det beste valget for meg også, og bare prøve å kvele forelskelsen til Acer 8202 og risikere 2 år med kjærlighetssorg :buhuu: ?!?

 

Eller kanskje bare glemme hele greien og vente til Core 2 Duo tilbyr seg i all sin herlighet, og prise meg lykkelig over at jeg ikke var dum og tålmodig nok til å vente på "den rette". Ompf, these are hard times....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk ut dell-tråden på www.notebookforums.com flere der har brukt merom (core 2 duo) i sine dell i9400, M90 og XPS M1710. Samtidig har dell nettopp lansert ny bios for disse modellene og flere steder har dell begynt å levere disse modellene med merom-prosessorer. Om du kjøper ny i9400 nå trenger du nok ikke ny bios, bare å bytte ut prosessoren og kjøpe ny kjølepasta :)

Lenke til kommentar

Har sjekket notebookforums, både om i9400 og 8202/4. Virker som de største problemene er "bleeding" på skjermen til i9400 og bakgrunnstøy/dårlig skjerm på 8202. Jeg må jo bare velge en, og det mest fornuftige/mest for pengene blir vel i9400. Snakket med kundeservice hos Dell idag (mannen hadde forøvrig latterkrampe under hele samtalen :ermm: ), føler jeg fikk et bra tilbud:

 

17" Ultrasharp WUXGA (1920x1200)

T2500 CPU

2GB 667 Ram

GF 7900GS GPU

80 GB 5400 HD (kjøper større disk senere)

DVD RW

Blåtann

9 Cell batteri

Pris: 15401.69

 

Denne maskinen ruler vel!? OG den kan lett oppgraderes med en Core 2 Duo cpu når tiden er moden!

 

Slenger kanskje på en bæreveske til kr. 537.50,- hvis ikke andre har tips om bedre/billigere vesker på denne størrelsen.

 

...men den acer'en er lekker esse :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...