Gå til innhold

Shuttle SB-51G vs SS-51G


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på en anskaffelse av et Intel P4-basert system, siden AMD skuffet meg (og mange andre AMD-fans) ved å utsette lanseringen av ClawHammer. I og med at dette skal være en PC egnet for LAN, tenkte jeg på en Shuttle-boks. Er SB-51G med i845GE bedre enn SS-51G med SiS 651? Begge støtter DDR333, men ifølge Shuttle sine sider er det kun GE som støtter HyperThreading. Som jo er fint å ha for framtiden.

 

I tillegg til boksen trenger jeg:

 

- CPU (tenker på P4 2,5+ GHz. Er Shuttle-boksene egnet for overklokking? I såfall vil en 400MHz FSB-modell være bedre egnet for dette formålet.)

 

- RAM (Iallefall 512MB PC2700. Hvis overklokkingsmulighetene er bra, kanskje PC3200? Merke: Utgangspunktet TwinMOS, men vil f.eks Corsair sitt potensiale kunne utnyttes til fulle med dette barebone-systemet?)

 

- Harddisk (Jeg setter i en WD1200JB og deler den i 3 partisjoner: system, spill og annet.

 

 

Skjermkortet (Creative GeForce4 Ti4400) tar jeg fra mitt nåværende system. Dette systemet skal "degraderes" til en filserver. Swiftechen på XP1800+'en byttes mot en Silent Twin, samt at alle kabinettvifter tas ut. Hovedkortet er et Abit KR7A-RAID. De 2 WD1200JB-diskene i denne maskinen sitter i Chieftec-rammer og er kjølt godt nok. Operativsystemet (Win2K Server/Linux) skal ligge på en egen HD (den ene WD400BB-disken av mitt nåværende RAID-0 system). Skjermkortet jeg vil hive i denne maskinen bør ligge i, helst under, 1000-kronersklassen. Det er en bonus hvis det kan kjøre dagens spill bra. GF4MX?

 

Kom med anbefalinger, innspill, erfaringer og andre SERIØSE svar.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-10-23 19:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EviLEddiE skrev (2002-10-23 19:15):

Er SB-51G med i845GE bedre enn SS-51G med SiS 651? Begge støtter DDR333, men ifølge Shuttle sine sider er det kun GE som støtter HyperThreading. Som jo er fint å ha for framtiden.

Der svarer du på ditt egent spørsmål.

Kjøp SB-51G.

Quote:


- CPU (tenker på P4 2,5+ GHz. Er Shuttle-boksene egnet for overklokking? I såfall vil en 400MHz FSB-modell være bedre egnet for dette formålet.)


P4 produserer ikke så spess mye varme at det gjør noe. Og OC kan du sikker gjøre, men hvis et av de 2 kortene har agp/pci-port så kjøp for all del det.

Jeg ødela nesten en HDD på grund av overklokking som HDD'en ikke tålte.

Quote:


- RAM (Iallefall 512MB PC2700. Hvis overklokkingsmulighetene er bra, kanskje PC3200? Merke: Utgangspunktet TwinMOS, men vil f.eks Corsair sitt potensiale kunne utnyttes til fulle med dette barebone-systemet?)


Det kan bli hipp som happ mener jeg. Jeg vil ha sattset på pc2700 og heller kjøpt litt ekstra ram.

Quote:


- Harddisk (Jeg setter i en WD1200JB og deler den i 3 partisjoner: system, spill og annet.


Meget bra valg av HDD.

Jeg bruker bare 2 partisjoner. En for OS og resten for det jeg trenger.

Quote:


Skjermkortet jeg vil hive i denne maskinen bør ligge i, helst under, 1000-kronersklassen. Det er en bonus hvis det kan kjøre dagens spill bra. GF4MX?


Jeg hadde nokk heller gått for et GF4ti4200 som nå koster bare 1284,-.

Jeg vil si at det er et mye bedre kjøp en et GF4MX kort.

Men hvis økonomien ikke strekker til så er det å kjøpe GF4MX. For all del, det er et bra kort, men med tanke på NV30 og det så enn måtte komme så er vel TI4200 et litt bedre kjøp.

 

 

B|Real

Lenke til kommentar

Kort sagt får man 2 logiske CPUer med 1 fysisk CPU.

 

Orker ikke å kjøpe et nytt AMD system nå - fordi jeg vet at Socket A sine dager er talte (Hammer), samt at jeg har nok med 1 AMD-system (med KR7A, som ikke støtter T-bred XPer så veldig godt). Søker nye utfordringer og vil derfor prøve ut P4. Er ofte på LAN, et SB-51G basert system ville derfor vært ideelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...