ØrjanM Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Hei, skal montere en Athlon64 X2 4200+, 2.2GHz. Skal jeg smøre pasta på hele oversiden av prosesoren?
SteinF Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Bilde er hentet fra en guide som viser hvordan man smører kjølepasta på NB og SB på et Asus P5W DH deluxe hovedkort, men prinsippet er det samme som på en CPU. Du skal smøre et jevnt tynt lag over hele oversiden. Link til guiden, les det angående rensing og påføring av kjølepasta.
Reeve Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 EN bra måte er å bruke en bit plastpose for å smøre med. Det funker fett, og du får ikke fett og sånn i kjølepastaen, og du får ikke kjølepaste p ådeg (klissete) og du får et jevnt lag, ikke en desj i modten som skal bli trykt utover (det funker dårlig)
ØrjanM Skrevet 17. august 2006 Forfatter Skrevet 17. august 2006 Skal jeg rense oversiden av CPUen før jeg har pasta på? (med f.eks alkohol?)?
SteinF Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Ja, isopropanol og q-tips er mye brukt. Isopropanol får du kjøpt på bensinstasjoner under navnet kondensfjerner.
huffadhemi Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Her er Arctic Silver sine instruksjoner. Ha en fin dag.
.tomf Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) Jeg bygger en data nå(første gangen). Det er ikke noe stockkjølepasta på prosessoren(E6600), må jeg rense før jeg tar på pasta da? Har ikke noe isopropanol, men pappa sa vi hadde "aceton", og at det var nesten det samme. Funker det? Edit: Det haster. Edit2: Nevermind, så på siden til arctic silver at det var for "removal". Endret 17. august 2006 av TomFu
ØrjanM Skrevet 17. august 2006 Forfatter Skrevet 17. august 2006 Jeg rensa ikek prossesoren før jeg satte den i! Var dette domt?
dopus Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) dumt og dumt. ved å bruke kondensfjernder så får du fjernet eventuelle fettlag som kan ligge på prosessoren slik at kjølepastaen (egentlig feil navn...pastaen kjøler ikke men sørger for at varme blir overført fra prosseoren til kjøleribbe optimalt) får fungere bedre. Endret 17. august 2006 av dopus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå