Gå til innhold

Formatert HDD, muligheter for å gjennopprette ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hadde en stykk SATA og en IDE disk i pc'n min, men for at begge skulle kjøre greit sammen måtte jeg bruke SATA converter til IDE disken.

 

Men etter en stund tok SATA disken natta, så jeg kjøpte meg en splitter ny IDE disk, og la inn windows på den. Etter at windows hadde blitt lagt inn, skulle jeg sjekke innholdet på den gamle IDE disken, og den fikk ikke windows kontakt med. (Husker desverre ikke feilmeldingen, men stod at disken måtte formateres.) Den ble formatert i og med at alt håp for innholdet var tapt.. :(

 

Noe mere har ikke skjedd med harddisken, ikke så mye som en byte har blitt skrevet frivillig på den. Så nå har jeg hørt rykter om at jeg kan gjennopprette det som var på den.. Men hvordan ? Vet noen hvilke program som gjør en slik jobb ?

 

 

Forresten, så er det en 250 GB Samsung Spinpoint disk og windows ser kun 127 GB av den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Forresten, så er det en 250 GB Samsung Spinpoint disk og windows ser kun 127 GB av den...

Les sticky. Windows XP (uten servicepack) har ikke automatisk støtte for større harddisker enn 127Gb.

 

- Den ble formatert i og med at alt håp for innholdet var tapt.

Det finnes flere programmer (både gratis og kommersielle) som kan benyttes til å redde data fra en formatert harddisk. GetDataBack er et av dem. Hvis denne harddisken også var større enn 127Gb kan manglende SP1/SP2 være årsak til at du ikke fikk tilgang til den.

Lenke til kommentar
Service Pack 2 har jeg jo..  :blush: Problemet er ikke å få den til å bli 250gb igjen, er innholdet som er problemet ;)

 

Men tusen takk for hjelpa, skal prøve GetDataBack..  :D

6692316[/snapback]

 

Urk, etter å ha kjørt GetDataBack i over en time, og funnet igjen alt på hdd'n, fikk jeg sjokk.. Av en eller annen grunn trodde jeg det var freeware.. Og pengebeholdningen min atm sier : :nei: til 70$...

 

Noen som kan tipse meg om gratis programmer, som gjør samme jobb ?

 

EDIT: fant PC Inspector File Recovery, som tilsynelatende er freeware..

Noen erfaringer ?

Endret av Ezequiel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...