Gå til innhold

Jobbe i England


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, oppgang og nedgang i IT-sektoren påvirker alle land, så gull og grønne skoger er det nok ikke i England idag. Men det er vel ikke umulig å finne seg jobb :smile: Sikkert flere jobbe som skal besettes, men også flere folk som har lyst på disse. Tror ikke det er noe veldig forskjell fra Norge. Men uansett, har du en "drøm" om å jobbe i utlandet så gjør det! Tror ikke du vil angre på det, får nok heller masse erfaringer både jobbmessing og som person. Er lette å få gjort slike ting nå mens man er ung! Good luck!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 17:40, skrev smetho:

Vel, oppgang og nedgang i IT-sektoren påvirker alle land, så gull og grønne skoger er det nok ikke i England idag. Men det er vel ikke umulig å finne seg jobb :smile: Sikkert flere jobbe som skal besettes, men også flere folk som har lyst på disse. Tror ikke det er noe veldig forskjell fra Norge. Men uansett, har du en "drøm" om å jobbe i utlandet så gjør det! Tror ikke du vil angre på det, får nok heller masse erfaringer både jobbmessing og som person. Er lette å få gjort slike ting nå mens man er ung! Good luck!


 

Takk for du støtter ideen/ønsket mitt.

 

Tenker sterkt på å gjennomføre dette. Det er liksom så mye som jeg *skal* gjøre, men det er alltid økonomien som ikke står til så ideen var rett og slett bare å få en jobb i England og bo der i 1 eller flere år. Liksom bare for opplevelsen. Det må vel gå ann å få en eller annen jobb som kunne finansert å bo vel? Har veldig lyst å gjøre dette i Australia elelr USA, men kom til den konklusjon en 18/19 åring bude begynne litt nermere (i tilfelle noe går galt) og da er England et normalt valg for en Stavanger boer :smile:

 

Noen andre som har noen forslag hvordan jeg burde gå fram?

 

(Det sees ikke ifra jeg kanskje ka ta litt utdanning i utlandet med tiden heller, men først vil jeg bli litt kjent med utlandet :smile: )

 

btw; Har gode engelskkunnskaper som er en av grunnene jeg ønsker meg til et engelsksnakkende

land :smile:

 

Bare kom med inspill :smile:

 

(noen som har bodd i utlandet som har noe input?)

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Kan vel nevne at jeg selv har tenkt på det samme, men da til USA. Har alltid hatt lyst å bo i USA, jobbe der, oppleve litt andre ting. Alt er jo så stort der borte :smile: Håper det skjer en gang. Men så føler jeg jo at jeg bør studere ferdig først, og så syns jeg jeg burde få en jobb og sparte opp litt penger....men når jeg har gjort det er det nok allerede for seint. Da er det nok en dame i bilde, forpliktelser og det hele ender opp med at jeg ikke reiser allikevel.

 

Hadde egentlig ikke noe lurt å si, men rådet er vel: GJØR DET FØR DET ER FOR SENT :smile:

Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å bli kjent med utlandet anbefaler jeg deg på det varmeste å ta en utdanning der fremfor å jobbe. Studerte selv i USA en del år og jobbet så i ett halvt års tid etter endte studier.

For å si det sånn så var "nullfritidssystemet" som jobben førte med seg der borte ikke noen god måte å bli kjent med landet på. Fikk med meg null&niks i de månedene jeg jobbet. Kun jobb!!

 

Studiene gir deg større frihet til å styre din egen tilværelse enn en jobb vil gjøre. Hvis du har mulighet så spar opp litt ekstra cash før du drar slik at du får en litt friere økonomi også.

 

Dersom du insisterer på å jobbe så vil det nok være mye lettere å få jobb i England fremfor USA. I USA trenger du jo oppholds/arbeidstillatelse i tillegg og det er ikke bare bare å få...

 

Jeg søkte også jobb i England for ett par år siden og det var ikke umiddelbart lett å få napp der selv om tidene var gode dengang. Med lang erfaring hadde det nok vært null problem dog. (Men alle engelskmenn jeg møtte kunne ikke fatte og begripe at jeg faktisk ville jobbe der borte...!!)

Fikk desverre aldri kommet særlig langt i intervjurundene da jeg ble regelrett pælma ut av henne jeg bodde hos :smile: og derfra var turen kort hjem til Norge igjen hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...