Gå til innhold

Windows XP dominerer


Anbefalte innlegg

Noe dere glemmer når dere ser på surferesultatene er alle som har det som meg:

 

På jobb så kjører jeg WinXP (tvang), og det er på jobb jeg foretar det meste av surfingen min.

 

Hjemme kjører jeg utelukkende linux (litt forskjellige varianter) og hjemme blir det relativt lite surfing, men mer jobbing (programmering, en ekte nerd har aldri fri), litt filmtitting og spilling (Doom, Quake ++) og litt videoredigering, bilderedigering ++

 

Derfor genererer jeg stort sett statistikk for windows, mens det er linux som er det operativsystemet jeg bruker til vanlig. Vil tro jeg ikke er den eneste som har det slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At Windows dominerer på desktop er vi vel alle klar over, betydelige endringer vil først skje når leverandører som Dell, HP, Acer med flere begynner å bundle Linux, eller at mange større organisasjoner eventuelt skifter til denne plattformen.

6692080[/snapback]

I de to neste årene er det mange faktorer som kommer til å spille en stor rolle for open source miljøet:

 

* I kina krever myndighetene at alle PC'er skal være kompatible med Linux.

*PS3 kommer med Linux installert.

*Store selskaper som Oracle, Google, IBM, Sun, Nokia, Intel, Motorola, Red Hat, Novell, Canonical, og sikkert flere store selskaper fremmer open source.

*Flere PC produsenter har fått øynene opp for open source og Linux.

*Mer open source programvare blir portet til Windows som gjør det enklere for andre og gå over til Linux.

 

Uansett, slike tester viser ikke nødvendigvis et reelt bilde av bruk av OS og kan variere fra webside til webside, HW.no bør lage en browser og OS statistikk på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...