Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele telenor adsl via ruter.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En kammerat av meg skal dele adsl linja via 2 PC'r.

 

Alt er koblet til som det skal, men begge PC'ne kommer ikke på nett på likt. Når den ene PC'n er på nett og jeg prøver å koble opp den andre også kommer det bare "Etablerer kommunikasjonsutstyr", etter det kommer det en feil melding. Vi har koblet Vigor 2200E ruteren til ADSL modemet fra ETH-2 porten og til uplink porten på ruteren og koblet 2 PC'r i port 1 og 2 på ruteren.

 

Hva skal vi gjøre for å få dette til å fungere?

 

Vi har også søkt i forumet men ingen ting av det som stod der var til nytte.

 

På forhånd takk!

 

PC'ne har Windows 2000 og Win XP Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å koble ADSL-modemet til Vigor sin WAN port. PC'ene skal være koblet til port 1-4.

 

Har selv Vigor 2200E, med nettleverandør Telenor Avidi (internett over Kabel-TV nett). Det går fint å surfe/sende/motta, MEN (!) Jeg har ikke funnet ut hvordan man kobler seg til fildelingsservere for å laste ned samtidig som man deler filer med andre. For å få det til må jeg være koble kabelmodemet direkte til PC'ns nettverkskort.

 

Fikk brev fra Avidi i forrige uke om at de endrer infrastrukturen frfa og med forrige torsdag. I dag kommer jeg ikke ut på internett gjennom VIGOR 2200E. Ved opplasting kommer feilmelding DNSERROR.HTM og den vanlig feilsiden som kommer når http-adressen er ukjent. Noen som har tips om hvilke endringer som kan gjøres i oppsettet av VIGOR 2200E?

 

Telenor kundeservice kunne opplyse at deres DNS-server har Primær IP-adresse:148.122.208.99, Sekundær: 148.122.161.3. Adressene er forsøkt satt inn i menyen "DHCP Setup" uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...