Gå til innhold

15,4" eller 17" - fordeler og ulemper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe bærbar med 15,4" eller 17".

 

Er ikke veldig bevandret på området, men hva er fordelene og ulempene med de ulike skjermstørrelsene?

6681486[/snapback]

 

 

Fordelen er at den er større. Ulempen er at den er større og at den krever bedre skjermkort

Lenke til kommentar
Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe bærbar med 15,4" eller 17".

 

Er ikke veldig bevandret på området, men hva er fordelene og ulempene med de ulike skjermstørrelsene?

6681486[/snapback]

 

 

Fordelen er at den er større. Ulempen er at den er større og at den krever bedre skjermkort

6681530[/snapback]

 

D to pc'ene det står i mellom er en dell Inspirion 9400 eller en Asus A6J O0PQ/NOR

Lenke til kommentar

Det du må spørre deg selv om er om du skal dra med deg laptopen rundtomkring eller om du mest kommer til å bruke den innenfor husets fire vegger.

 

Å drasse på en laptop med 17" skjerm er ikke kjekt. Tro meg, jeg vet!

 

Jeg eier selv en IBM T41 med 14,1" skjerm, en Dell Precision M65 med 15,4" skjerm og disponerer av og til en slepbar Toshiba med 17" (og P4 3.0 desktop cpu).

 

Det er ingen tvil om at det er enorm forskjell på hva jeg gidder drasse med meg! IBMen er totalt uproblematisk, den er veldig godt bygget og både tåler å bli dratt imellom, pluss at den veier lite og dermed er lett å ta med seg.

 

Dell maskinen er også veldig godt bygget, men veier en god del mere enn IBM maskinen. Pga at den er godt bygget har jeg ingen problemer med å ta den med meg i pc-baggen, men som sagt, merker vekta.

 

Toshibaen er det ingen på kontoret som gidder flytte på i det hele tatt. Den passer ikke i vanlige pc-vesker, den veier enormt mye og lokket gir etter veldig lett (den er generelt litt dårlig bygget i tillegg)

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for en 15,4" skjerm med god oppløsning og bra kontrast samt en skikkelig godt bygget maskin enn en dårlig 17", men du må selvfølgelig først finne ut om maskinene du har tatt utgangspunkt i har andre ulikheter enn bare skjermstørrelse også.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...