Gå til innhold

Hyundai vs Samtron


verwooks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Samtron 96P som jeg har hatt i +/- et år, og en ting som stinker med den: I standbymodus (med knappen på, og uten signal) så piper den og knirker noe jævlig, med ekle høyfrekvente lyder. Det er ikke så veldig høyt, men hvis rommet ellers er stille er det et mareritt! Kjenner mange som har samme skjermen, og alle har det samme problemet. Bortsett fra det er jeg fornøyd med den på alle måter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 11:42, skrev shivac:

Samtron har 0,22 micron og hyundaien har 0,26 .. er det noe man legger merke til eller ? Vil jo ha et skarpt bilde ..


De måler dot pitch forskjellig. 0,22 mm på Samtron-skjermen er målt horisontalt, mens man vanligvis måler dot pitch diagonalt. I praksis er nok dot pitchen lik på de to skjermene.

 

Jeg har erfaring med en Samtron 95P plus, og den har et skarpt bilde selv når man kjører 1600*1200, faktisk bedre enn mange dyre 19-tommere jeg har brukt. Dessverre er refreshen litt lav, med bare 75 Hz i denne oppløsningen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-24 07:46, skrev shivac:

75 hz er jo flimmerfritt da .. kommer det ned på 73 eller lavere kan man legge merke til at det flimrer .. det er iallefall det jeg kan merke å på min ADi skjerm ...


Det er jo fint for deg at du ikke ser flimmer ved 75 Hz, da vil jeg anta at Samtron-skjermen er et greit valg. Det varierer fra person til person, har jeg forstått. Personlig merker jeg en svak flimring, som blir slitsom i lengden. Kjører jeg 85 Hz, oppfatter jeg bildet som helt flimmerfritt.

Lenke til kommentar

Må bare få presset ut at den pipingen er nok til å bytte skjermen å få ny. Dette er det mange som har gjrt allerede.(b.l.a. meg) Dette fungerer slik at du får en ny skjerm på døra før du sender den gamle.

 

Altså pipingen er en fei i strømforsyningen.

 

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-10-26 03:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...