Gå til innhold

Acer Aspire 1642


Larrek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle Binders butikkene i nærheten er utsolgt for denne, men de sier at de har en Siemens som er litt raskere og har lengre batterilevetid, og ellers har samme eller bedre spesifikasjoner til 6990,-. Tror dere dette kan være en maskin å satse på eller bør jeg vente til de har Acer maskinen på lager?

Lenke til kommentar

Bestemte meg til slutt for å sette meg på venteliste på Binders i Tønsberg for å få tak i en Aspire 1642. Etter en dag eller to fikk jeg telefon fra de med beskjed om at jeg kom til å få en oppgadert utgave med litt større harddisk på 120GB mot opprinnelig 100GB. Denne var noe dyrere men jeg skulle få den til samme pris siden jeg i utgangspunktet var lovet en maskin til 6499,-. Jeg misforstod og trodde det var samme maskin med større harddisk men da jeg i dag fikk hentet maskinen ser jeg at det er en helt annen Acer maskin.

 

Maskinen jeg har er merket Aspire 5040 men det er et klistremerke på den som sier Aspire 5044WLMi. Den har blant annet en AMD Turion ML-34 CPU, 2X512MB RAM, 120GB HD, og Radeon XPRESS 200M skjermkort. Batteriet er på bare 6 celler og oppgitt batteritid er på to timer.

 

Tror dere dette er en like god pc som 1642?

Lenke til kommentar
Maskinen jeg har er merket Aspire 5040 men det er et klistremerke på den som sier Aspire 5044WLMi. Den har blant annet en AMD Turion ML-34 CPU, 2X512MB RAM, 120GB HD, og Radeon XPRESS 200M skjermkort. Batteriet er på bare 6 celler og oppgitt batteritid er på to timer.

 

Tror dere dette er en like god pc som 1642?

6736865[/snapback]

 

Denne vil nok ha betydelig dårligere batterilevetid. Ikke bare som følge av mindre batteri, men også som følge av mer strømkrevende chipset. Tipper kanskje den også vil støye litt mer, og bli lettere varm. .... Minne og prosessor bør yte like bra, og ytelsen til det integrerte skjermkortet i denne bør være litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...