Gå til innhold

Lappen i USA?


mr_rambo369

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reiser til statene om ikke så lenge,,

Tenker på å ta lappen der borte :hmm:

Noen som har noen hint/tips,, erfaringer innenfor de området?

Vet ikke om jeg skal stresse å bruke tiden min på det, verdt det? :)

6678333[/snapback]

 

Koster 40 dollar og du trenger 3 høyresvinger med automatgir..

Problemet er når du kommer hjem. Da tror jeg du må ta oppkjøring etter en periode du har kjørt i Norge (tror det er 3mnd du kan kjøre etter at du har kommet hjem), men du slipper teori og sånn.

 

Husk at du må ha fast addresse der borte. Noen stater lar deg ikke ta lappen før du skal være der over et år, elns..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Reiser til statene om ikke så lenge,,

Tenker på å ta lappen der borte :hmm:

Noen som har noen hint/tips,, erfaringer innenfor de området?

Vet ikke om jeg skal stresse å bruke tiden min på det, verdt det? :)

6678333[/snapback]

 

Koster 40 dollar og du trenger 3 høyresvinger med automatgir..

Problemet er når du kommer hjem. Da tror jeg du må ta oppkjøring etter en periode du har kjørt i Norge (tror det er 3mnd du kan kjøre etter at du har kommet hjem), men du slipper teori og sånn.

 

Husk at du må ha fast addresse der borte. Noen stater lar deg ikke ta lappen før du skal være der over et år, elns..

6678367[/snapback]

 

 

Mye rart her, om det ikke har forandret seg da, siden jeg tak lappen i USA og byttet denne i Norge :)

 

Prisen i CA var den dagen jeg tok førerkort på 12 dollar, tror denne nå er oppe i rundt 25 dollar nå... (og ikke såå lenge siden jeg var der) Så lenge du er over 18 år, så trenger du kun ta teori og oppkjøring. Oppkjøringen min tok ca 20 min, kjørte rundt i et boligområde, rygge litt, stoppe litt, osv. Ganske lett.

Du trenger også en kopi av noe papirer, som jeg ikke husker hvor jeg fikk fra. En bekreftelse på at du er du, og at du ikke har noe SS#.

 

Uansett, så i CA må du ihvertfall ha en fast bostedsadresse. Ta med strøm-regningen til DMV :)

 

Når jeg kom til Norge, så måtte jeg hatt førerkortet i USA i 6 måneder eller lenger, for å få muligheten til å bytte dette. Det hadde jeg.

Måtte ta glattkjøring, og betale for mitt nye, norske førerkort, og alt var ok. Ingen oppkjøringer osv. Dette er forsåvidt litt under 6 år siden... men det er mye mulig det har forandret seg slik at man må ta oppkjøring på nytt..

 

Lykke til uansett

 

Edit: En liten feil :p

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Viktig å huske at mye er forskjellig fra stat til stat.

 

Da jeg bodde i USA fikk jeg ikke lov til verken å ta førerkort eller øvelseskjøre, selv om jeg var gammel nok og hadde fast bostedsadresse. Grunnen var at man måtte være der minst ett år sammenhengende. Som kjent er amerikanerne glade i byråkrati, og jeg ble plassert i en trafikkteoriklasse på tross av at jeg ikke fikk lov å kjøre. Det var visst helt nødvendig for å fullføre high school. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hehe, ja, det skiller veldig mye ifra stat til stat, også priser ville jeg tro :)

Sjekk DMV sine sider til den aktuelle staten..

 

De er ekstremt glade i byråkarti, og det verste er at norge starter å ta etter det også...

 

Var vel egentlig et lite forsøk, på å forklare at jeg ihvertfall ikke måtte kjøre opp på nytt igjen, når jeg kom til Norge igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...