Gå til innhold

Skjermkort for 24" LCD


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg denne skjermen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128933&mlevel=

 

Så jeg trenger et nytt skjermkort. Jeg har en ganske grei maskin med XP. Skjermen støtter DVI så jeg vil ha et VGA/DVI kort hvor høyeste prioritert er klart bilde for webdesign, word, internett og film, og at skjermkortet er stille (uten vifter). Skjermkortet må selvsagt støtte skjermens oppløsning. Jeg ønsker også TV-ut på skjermkortet også.

 

Noen som har gode tips til hva jeg kan velge her?

Takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva budsjettet ditt er jeg da ?

 

Regner med at du skal ha en oppløsning på 1920x1200 når du bruker den ?

 

*Edit: Regner med at du ikke kommer til å trenge så heavy 3D kort da det meste du kommer til å gjøre er 2D eller tar jeg feil ?

6677449[/snapback]

 

stemmer.. budsjettet er vel egentlig ikke satt.. men ikke mer enn 1000 og helst under 500. Som du sa mest 2D.. og filmtitting..

Lenke til kommentar

Tja :)

 

Skal du ha AGP eller PCI Express?

jeg hadde kanskje gått for et skjermkort som er i 6600 serien til Nivida

 

Følg med på ukens tilbud hos de ulike webshoppene :)

Men siden du er opptatt av bildekvalitet hadde jeg styrt unna ACER.

 

Selv venter jeg på 26" til NEC som slippes i September, og satser på et 7900 basert kort :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal spille, er det egentlig et fett hva du velger så lenge det ikke har vifter på. Alt i fra billige Radeon 9550 eller GeForce 7300 og oppover vil funke fint med skjermen. Selv har jeg koblet laptopen til skjermen, og den har kun integrert Intel GMA900....(fancy Flash-animasjoner hakker litt da :p).

 

Hvis du har PCI-Express, så er ikke dette så dumt:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321758

(men sjekk prisguiden for beste tilbud. Dette var bare et eksempel)

Lenke til kommentar
Spørs bruksområdet :)

 

Trådstarter skal vel ikke spille fear, stalker, fable, oblivion og andre krevende spill :)

6693660[/snapback]

 

I Oblivion på en 24" er SLI/Crossfire ikke luksus, men nesten påkrevd.

 

Man trenger absolutt ikke kort i 4k-klassen til lett bruk. Men ville nå spandert på meg et kort mellom 6-800kr iallefall. Trenger litt kraft skal man f.eks kjøre 1080p-filmer i fullskjerm (prosessor kanskje viktigere her..), noe man bare må med en slik skjerm :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...