Gå til innhold

Samsungs garanti - et luftslott?


radisson

Anbefalte innlegg

Kan vel starte med å fortelle litt om min bakgrunn, kjøpte en Samsung 957 MB 19" CRT skjerm for litt 2 år og 10-11 måneder siden. Det var vel nestdyreste Samsung skjerm blant 19".

 

Idag streiket av/på knappen og jeg må improvisere litt med å holde knappen nedtrykket for at skjermen skal få strøm.

 

I og med at skjermen er så stor og tung så hadde jeg nesten vært glad om problemet hadde oppstått ETTER garantitiden (visstnok 3 år? les videre).

 

Jeg har tidligere hatt en Acer 17" som fikk problemer med billedrøret TO ganger! det endte vel opp med at jeg måtte stresse og slite for å sende skjermen til Infocare i Kongsvinger to ganger da.

 

Nå bestemte jeg meg vel for bare 2 måneder siden å kaste emballasjen, regnte selvfølgelig med at skjermen ville funke bra ut garantitiden... men neida, Murphy hjemsøkte meg.

 

Joda så ser jeg litt på garantiheftet som ikke helt eksplisitt forteller om villkårene til garantien, men det står 3 års garanti.

 

Videre besøker jeg Samsungs sider og ser at de fleste CRT skjermer er faset ut, jeg går på flere av tidligere modellene og på nesten alle står det "3 års onsite garanti".

 

Så går jeg på min skjerm, står INGENTING om garanti der. ser på svenske, danske sider, men neida, samma faanskap ingenting om garanti.

 

Jeg håper jo naturligvis at dette bare er en liten feil i og med at de virker stusselig at de ville tilbudt onsite garanti på en skjerm som er 60% billigere og så skal det ikke være NOE garanti på min.

 

Så tar jeg en tur på komplett, de henviser til Infocare, og joda Infocare håndterer Samsungs skjermer. men hva er nå dette? Skjermen må sendes inn? Og et av villkårene er - i originalemballasje?? (Kjipt!) "..brudd på villkårene vil medføre et gebyr på 200 kr" ...hva faan sier jeg igjen.

 

Leste jeg ikke et eller annet sted at det var onsite garanti, betyr ikke det PÅ STEDET? at en reperatør enten henter den hos meg eller at det faktisk kommer en og har lyst til å fikse hos meg?

 

Jeg har vel hørt argumenter mot at Infocares skjermverksted er i kongsvinger men dersom man ser litt på sidene dems så snakker de også varmt om onsite garantier som de tilbyr.

 

Så, betyr dette da, at dersom Samsung sier onsite garanti men krever at skjerm sendes inn så er det brudd på villkårene? Og brudd på markedsføringsloven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm - men forhåpentlig vis betyr vel det at du får en eske som passer når de sender deg den nye skjermen slik at du slipper det gebyret på 200,- - når det er sagt så er jo porto opp til 25kg kr 191,- og regner med at denne veier vel rundt 22-23kg -

6677333[/snapback]

 

vel, ringte infocare idag og det var overraskende at de dekker faktisk både frakt til og fra meg :-) så nå gjelder det bare å finne en stoor eske og litt isopor. Kan iman ikke få bestilt customdesigned isopor noe sted i verden :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...