Gå til innhold

Problemer med Dual skjerm / utvidet skrivebord


R@ge

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg håper noen her kan hjelpe meg litt her..... Har forsøkt å søke, men har ikke helt funnet noe som har vært til hjelp....

 

jeg har 2 X NX7900GTX-VT2D512E kort

MSI VGA-Card nVidia 7900GTX 512MB PCI-E DVI TV-Out V-In Retail

 

Problemet er at jeg ikke klarer å få Dual skjerm til å fungere. Jeg føler jeg har forsøkt det meste, men jeg står helt fast...

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg har tre skjermer her.......

Jeg forsøker å klikke på skjerm 2, og velger "utvid windows skrivebord til denne skjermen". Det eneste som da skjer er at "egenskaper for skjerm" avsluttes.

 

normal_image0034.png

 

I Nvidia driveren får jeg KUN valget "Single display", men kan velge hvilken skjerm jeg skal bruke........

normal_image0036.png

 

Skjermen fungerer!

 

Når maskinen booter, eller arbeider uten windows, som til eksempel når jeg kjører recovery, da fungerer den fint....

 

I samme øyeblikk som windows er ferdig loadet, så blir den ene skjermen svart.

 

Det er skjermen som står i kontakt 1 som windows identifiserer som primær skjerm. Kontaktene 3 og 4 "fungerer ikke", jeg har i hvert fall byttet rundt litt.

 

normal_to_skjermer.jpg

Klikk på bildet for stor versjon

 

normal_to_skjermer_uttak.jpg

Klikk på bildet for stor versjon

 

Noen som har et tips om hvordan jeg skal løse denne floken....

 

På forrhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLi + 2 skjermer = no go, sorry mac... :(

 

Har prøvd med 2 forskjellige skjermer, DVI + RGB, DVI + DVI, VGA + VGA, TV + DVI/VGA, 2 identiske skjermer osv, men ingenting hjelper. nVIDIA har virkelig driti på draget når det gjelder fjerskjermsløning på SLI.

 

Ta ut ett GTX-kort, og du vil se at det fungerer med en gang.

Lenke til kommentar
Blir det ikke "litt" overkill å fjerne et kort? Hva med heller å skru av SLI når man bruker 2+ skjermer, og få 4 aktive utganger?

6668770[/snapback]

jo synes også det blir litt voldsomt å fjerne ett av kortene ja...

 

Jeg ble egentlig veldig skuffa nå, for meningen var liksom at jeg kunne ha skrivebordet tilgjengelig mens jeg spillte, så jeg kunne ha kontroll på teamspeak m.m samtidig....

 

hadde noen innformert meg om dette så hadde jeg valgt ATI.

 

:cry:

 

EDIT: har ikke nvidia tenkt å gjøre noe med dette da??

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg sjekket ut Crossfire, men det er samme problem der (Crossfire=en skjermutgang), er det ikke?

 

Det er selvfølgelig ingen problemer å kombinere flere skjermkort til flere skjermer. Det du seriøst kan gjøre, er ett og slett å kjøpe et billig passivt skjermkort til 3-400kr. Plugg det inn i maskinen, og bruk det som et 2D kort til skrivebord og liknende. Dermed kan du spille med SLI løsning fullt ut, og bruke dette billigkortet på skrivebordet tilkoblet en skjerm.

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig ingen problemer å kombinere flere skjermkort til flere skjermer. Det du seriøst kan gjøre, er ett og slett å kjøpe et billig passivt skjermkort til 3-400kr. Plugg det inn i maskinen, og bruk det som et 2D kort til skrivebord og liknende. Dermed kan du spille med SLI løsning fullt ut, og bruke dette billigkortet på skrivebordet tilkoblet en skjerm.

6670052[/snapback]

 

Det er fullt inni der, har ikke plass til noe som helst... :blush:

 

Vel..vel...

 

"Jeg har en plan" som guttungen pleier å si...

 

PC nummer to har en skjermkort utgang, som jeg da benytter via VGA porten på Dell skjermen.

 

Da kan jeg heller kjøre to skjerms løsning på denne

Det finnes kanskje en kabel for slikt skulle jeg tro..

 

Det blir jo ikke Dual skjerm, men klone da men...

 

EDIT: altså en kabel som splitter signalet i to blir vel mest aktuelt.. eller?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...