Gå til innhold

Hater, hater, hater sykkelen min


MrBjoern

Anbefalte innlegg

Sikker på at du ikke kan ha hatt så mye feil med girene fordi du står og tråkker mens du girer i oppoverbakker?

 

Hmmm, er det galt? Ikke det at jeg trodde det var sånn vi måtte gire, men trodde aldri at giret kunne bli ødelagt av det. Min seks år gamle sykkel er helt herpa - trolig på grunn av det du sa. I tillegg har jeg smurt kjeden en gang i året, mens duden i sykkelbutikken sa den burde smøres hver gang man har brukt den - med tyntflytende olje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Føler bare for og få ut litt frustrasjon.

 

Det starta for et par år sia, jeg skulle få ny sykkel, og vi (jeg mamma og pappa) reiste ut til den lokale sykkelbutikken (skal ikke nevne navn). Der kjøt vi en sykkel, rød og fin, og den funket vel fint lenge. Så begynte problemene, gire sviktet, sykkelen på service for og bli fiksa. Funka bra noen dager før vi måtte sende den på service igjenn. Gire var ødelagt igjenn. Nye 600kr til reperasjon. (jeg hadde ikke sykkel den sommeren) Og når høsten begynte fuska sykkelen igjenn, vi tenkte som så at nå var det ikke lenge før vinteren kom, så sykkelen kunne vel vente til våren.

 

Det er nå blitt våren 2006, gire er helt ødelagt, det "skurrer" hopper av og osv. Inn på service igjenn. Nå funket faktisk sykkelen lenge, en hel vår faktisk. og nå i sommer sendte vi den enda en gang inn på service, for og fikse giret såklart. Da jeg hentet sykkelen igår hadde de byttet ut den ene delen av giret. Altså fiksa litt. Jeg syklet hjem, glad og fornøyd over og ha en sykkel som virket, jeg kom meg helt hjem da jeg oppdaget at en tann på tannhjulet av bøyd. Javel, jeg kunne ikke ha sykkelen i 1. 2. 3+++ opp til 14.gir Så idag var det tilbake på service for og levere sykkelen "igjenn" Og mannen som var i butikken sa at han skulle fikse sykkelen med en gang. Når sykkelen enda en gang var "fiksa" sa han at kjeden var begynt og bli slitt, og at vi antaglivis måtte ut med 900 for og skifte hele giret, da giret ville begynne og hoppa av igjenn +++. JAVEL det var jo de problemene jeg hadde kommet for og fikse i to år allerede! Men mannen var så grei og sa at han kunne slå av 200kr fordi vi nettop hadde hatt sykkelen på service for og fikse de problemene (som vi kunne komme til og få om et halvt år)

 

Nå HATER jeg sykkelen min, snart kommer høsten og jeg skal bruke sykkelen fram og tilbake til skolen 5 dager i uken. Jeg er 100% lei av sykkel, og kommer vel til og gå istedet.

 

Som sagt, måtte bare få ut litt frustrasjon...

 

Kjenner du til Lov om Forbrukerkjøp? Eller er det mer enn fem år siden du kjøpte sykkelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...