Gå til innhold

RAM til Intel Core 2 Duo E6600?


T2

Anbefalte innlegg

 

 

Conroe FSB = 266MHz (4x = 1066MHz)

 

PC 6400 = 800 = 400MHz (4x = 1600MHz)

PC 5300 = 667 = 333MHz (4x = 1333MHz)

PC 4200 = 533 = 266MHz (4X = 1066MHz)

 

PC5300 minne er faktisk for kjapt i forhold til CPU`n, om du skal kjøre 1:1.

6672522[/snapback]

 

Hvordan får du dette til å stemme? Pc8500 er vel = 1066 Mhz?

Conroe støtter vel 1066Mhz FSB?

 

Jeg er ingen ekspert, men jeg bestiltle hovedkort med støtte for FSB 1066Mhz og Pc8500 Fordi jeg trodde dette ville passe fint sammen med en Core 2 Duo cpu?

6703213[/snapback]

 

 

Er helt korrekt som "mad_arab" sier, er dobbel hastighet av hva du trenger med 1066MHz ram (PC8500=1066=533MHz---533X4=2133MHz FSB)

Conroe FSB = 4X266= 1066MHz FSB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra manualen til hovedkortet jeg kjøpte:

 

"Kingston® HyperX® PC2-8500 Ready (default runs @1066MHz)

The Kingston HyperX PC2-8500 is high-frequency memory that delivers outstanding performance. Built with only the best components, the P5B Deluxe and PC2-8500 HyperX memory are optimized for each other to reach maximum performance. Both are validated for stability and compatibility."

 

Sjønner ikke helt dette jeg, men det er jo ikke så mye jeg får gjort ved det likevel;) Annet enn att det irriterer meg att jeg kunne fått 2Gb RAM Til samme prisen jeg nå fikk 1Gb...

Lenke til kommentar
Fra manualen til hovedkortet jeg kjøpte:

 

"Kingston® HyperX® PC2-8500 Ready (default runs @1066MHz)

The Kingston HyperX PC2-8500 is high-frequency memory that delivers outstanding performance. Built with only the best components, the P5B Deluxe and PC2-8500 HyperX memory are optimized for each other to reach maximum performance. Both are validated for stability and compatibility."

 

Sjønner ikke helt dette jeg, men det er jo ikke så mye jeg får gjort ved det likevel;) Annet enn att det irriterer meg att jeg kunne fått 2Gb RAM Til samme prisen jeg nå fikk 1Gb...

6713123[/snapback]

lol, d ville irretert meg også.

 

Kan vel si at jeg bestilite PC5300 2x1gb ;) YES! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må innrømme at DDR2 forvirrer meg.

 

DDR var så enkelt...

 

Selv har jeg Conroe- E6600, Asus i975x- hovedkort- P5W-HD-Deluxe,

 

og har kjøpt Corsair TWIN2X1024-8500.

 

Jeg vil forsøke å kjøre opp Conroe cpuen så langt jeg kan.

 

Hva slags frekvenser skal minnet på? Hva slags delestykke skal jeg bruke?

 

Hva er poenget med pc8500-ram i det hele tatt hvis 6400 duger så det holder?

Lenke til kommentar
Tror noen surrer her med f.eks påstand at 800MHz minne ikke blir utnyttet, ser jo at folk kjører det fint uten overklokking her på forumet..

6785236[/snapback]

Joda, men poenget deres er vel at for å kjøre synkront med FSB trenger man ikke mer enn DDR2-533.

 

Intel bruker visstnok en dualchannel-løsning som er temmelig forskjellig fra AMDs. Etter hva jeg forstår vil det veksles mellom kanalene (channel interleaving) for å kamuflere forsinkelser, istedenfor at overføringene foregår 100% i paralell (som de gjør på AMD-systemer). Den lave båndbredde-utnyttelsen til Intel er også en indikasjon på at kanalene ikke alltid er aktive samtidig, og den prosentvise utnyttelsen bør ikke påvirkes noe særlig av at kontrolleren er ekstern. Jeg er ikke helt sikker på disse tingene, men hvis det stemmer betyr det nok at Conroe kan tjene ganske mye på å kjøre minnet asynk oppover.

 

Edit: Her er hva Intel sier om badaxe:

 

Interleaved Mode

 

This mode provides maximum performance on real applications. Addresses are ping-ponged between the channels, and the switch happens after each cache line (64 byte boundary). If two consecutive cache lines are requested, both may be retrieved simultaneously, since they are on opposite channels. (...)

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...