Gå til innhold

Elkjøp = Bruktbutikk?


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har idag vært på elkjøp og kjøpt 2 ting.

 

1stk Bordantenne

1stk Video Composite Kabel (10m)

 

Da jeg kom hjem og åpna antenne embalasjen ser jeg at den har vært pakket ut fra før, plastikposen som skulle være rundt antenna lå slengt oppi og det hele så kaotisk ut.

 

Så akkurat nå da jeg skulle koble composite kabelen til PCen som står et godt stykke unna TVen oppdaget jeg at den også hadde vært åpnet før, den kabelsamler dingsen ramla ut når jeg åpna den og så fant jeg ut at kabelen rett å slett ikke var 10m som det står på pakken men faktisk 5m.

 

Noen andre som har hatt problemer med dette eller har jeg bare hatt syk uflaks?

 

Tror jeg holder meg til Expert på små elektriske artikler fra nå av, elkjøp har garantier de tydeligvis sliter med å takle i og med at dem setter brukte artikler ut igjen i hyllene som nye uten å i det minste sjekke dem først. Hva om antennen jeg kjøpte var ødelagt med overlegg og så kommer jeg tilbake til elkjøp og får ikke pengene tilbake fordi dem tror det er jeg som har gjort det?

 

PS! Dette er kjøpt på en av landets nyeste og største elkjøp butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal tilbake og klage, syns bare at dette var litt vel mye på en gang. 2 forskjellige produkter og det ene er ikke det som står på embalasjen at det skal være engang. Ikke holdbart på noen måte spør du meg, syns det er uakseptabelt selv om jeg nå får et nytt produkt. Det koster meg tid og penger og i tillegg fikk jeg ikke sett den filmen jeg hadde tenkt å se.

Lenke til kommentar

Det at en pakke har blitt åpnet er ikke unormalt. Jeg har en vane med å kikke inni pappen før jeg bestemmer meg for å kjøpe.

 

Det kan ha vært en kunde som lurte på størrelsen på antenna, den blei tatt ut og plasten fjernet uten at noen ryddet det fint tilbake. Du får ofte slike varer hvis du velger den esken som står lengst fremme.

 

Ang den kabelen så virker det veldig dårlig av butikken. men sånt skjer innimellom. har selv opplevd å få med feil fjernkontroller til stereoanlegget fra expert fordi pakka var åpnet fra før av.

Lenke til kommentar
Kjøpte en elektrisk potetskreller for en tid tilbake. (Ja, jeg er lat.)

 

Den fikk jeg ferdig innkjørt med gammelt potetskrell oppi.

6658285[/snapback]

 

Så fint, da fikk du jo en bekreftelse på at den virket. Apropos potetskrell, det er sundt.

6658317[/snapback]

 

Derfor leverte jeg den tilbake og spiste med skrellet på.

Lenke til kommentar
Mest sannsynelig er det at en kunde har åpnet embalasjen for å se på produktet!

 

Hadde reagert om jeg hadde fått en tv eller et annet stort produkt som var fiklet med, men tviler på jeg hadde orket å kjøre å klage på en kabel!

6658451[/snapback]

 

Det er akkurat slik jeg tenker også. En kabel og en bordantenne som er i orden, er faktisk i orden. Jeg har ikke den helt stor frykten for å kjøpe "katta i sekken" når jeg kjøper slike ting. :!:

Lenke til kommentar

Poenget er ikke at det var en kabel, hadde driti en lang en i det om det hadde vært kabelen jeg skulle ha og som jeg betalte for i pakken men det var det ikke.

 

Pris er ikke nøye i denne saken det er prinsippet. Og nå må jeg bruke masse tid på å kjøre tilbake for så å bytte kabelen og reise hjem, skal ta med antenna også og få den bytta selv om den funker.

 

En annen ting er at du kjøper vel ikke katta i sekken når du handler på Elkjøp men denne "garantien" demmes kan slå meget dårlig ut for kunder om produktet skulle vise seg å være skadet fra den "forrige" eieren og elkjøp ikke har sjekket det skikkelig. Pluss at en Bordantenne til 499kr er ikke småpenger. En kabel til 179kr der jeg får en som koster halvparten av det og som i tillegg ikke er lang nok så er ikke det en bagatell for meg det er utrolig irriterendes. Har ALDRI opplevd noe lignende noen andre plasser.

Lenke til kommentar
Til kunder som spør meg om rabatt på utstillingsmodeller, så sier jeg at det de får er en ekstra god service isteden. Varen er testet, og fungerer. De slipper å ta med noen hjem som viser seg å ikke fungere. Hehe..

6658445[/snapback]

Utstillingsvarer er ikke nødvendigvis i like god stand om de har blitt fingret med en del. Så jeg mener det bør være noe rabatt, selvsagt avhengig av hva det er snakk om.
Lenke til kommentar
Utstillingsvarer er ikke nødvendigvis i like god stand om de har blitt fingret med en del. Så jeg mener det bør være noe rabatt, selvsagt avhengig av hva det er snakk om.

6661037[/snapback]

En butikk er helt i sin rett å nekte rabatt på utstillingsmodeller. Kunden blir ikke presset til å kjøpe produktet. For eksempel så må man selge varen til en pris som gjør at man kanskje taper penger på det. Så får man inn varen på lager igjen, og setter ut en ny utstillingsmodell som man også taper penger på når den skal selges. Da er det faktisk bedre å enten

 

a)La en kunde som vil ha varen så sterkt at han er villig til å betale fullpris for en utstillingsmodell, få kjøpe den til fullpris

 

eller b)la varen stå i hyllen til de får inn flere på lager.

 

På denne måten lider ikke butikken tap to+ ganger (kun én gang, når produktet er utgått og utstillingsmodellen skal selges). En butikk er i sin fulle rett å velge dette selv.

 

Når det er sagt, skal ikke brukte varer selges som nye, slik det kan se ut som i dette tilfellet, og man skal få det man betaler for (riktig lengde på kabelen). I tilfellet med antennen, så kan det ha vært tatt opp av esken fordi noen vil se nøyere på den. Løsning; Velg en eske litt lenger bak, om det er flere av den.

Lenke til kommentar
Tenk om ein kunde kjøpte kabelen med seg.

Og byttet kabelen han hadde heime som var 5m med den nye på 10 m.

Og brukte 30 dagers bytteretten sin og satset på att El-kjip ikke skulle legge merke til det.

 

:p hehe

6661080[/snapback]

 

Mye jobb for å gjøre seg til kjeltring. Bare bussbilletter/bensin gjør det hele til et tapsprosjekt :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...