Gå til innhold

problem med skrivebeskyttelse...


Anbefalte innlegg

skulle dele noen mapper på hardisken. Så kom det opp setter artibutter på filer. Siden det tok veldig lang tid å sette artibutter på forskjellige mapper samtidig bestemte jeg meg for å avbryte prosessen mens den var i gang og heller ta en og en mappe.

Så jeg lur som jeg var trykken ctrl + alt + del og avsluttet prosessen. Men det er noe jeg angrer på nå... For alle filene i mappene er blitt låst til skrivebeskyttet. Noen som kan hjelpe meg?

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitert fra JohndoeMAKT;

(Dette krever at din bruker er administrator)

I explorer (ikke Internet Explorer, men Windows Explorer, altså 'Min datamaskin') velger du 'Tools' og så 'Folder Options'. Velg fanen som heter 'View', scroll litt ned og deaktiver valget som heter 'Use simple file sharing (Recomended)'. Trykk så 'OK'.

Når du har gjort det høyreklikker du på disken/partisjonen i 'Min datamaskin' og velger 'Properties'. Der finner du et valg som heter 'Security' Trykk på knappen 'Add..', skriv 'everyone' i tekstfeltet og trykk 'Check Names'-knappen. Da skal det komme en strek under 'everyone' i tekstfeltet. Trykk så 'OK'.

Da skal du være tilbake til 'security' fanen hvor brukergruppen 'everyone' er lagt til i listen. Marker 'everyone' og huk av for 'allow' i alle boksene under (alle 'allow' skal være aktivert og alle 'deny' skal være deaktivert) for den brukeren. Trykk så 'OK'.

 

Da skal brukergruppen 'everyone' som er alle brukerene på systemet få full tilgang til alt på den partisjonen.

Dersom du har norsk Windows må du muligens oversette litt, men prøv dette først.

6304170[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...