Gå til innhold

Trenger ny mobil! (Muligens N80?)


Senshi

Anbefalte innlegg

Som så mange andre sikler jeg for tiden etter ny mobil. Har i dag en SE S700, som har fungert utmerket i snart 2 år. Fungerer forsåvidt utmerket enda, men må ha en ny duppeditt! :blush:

 

Har surfa meg ihjel etter jakt på den perfekte mobil, og har kommet fram til Nokia N80 som en foreløpig #1. Men har jo egentlig lyst til å holde meg innen SE, men finnes det noen bra SE telefoner for tiden? Noen som kan hamle opp med N80?

 

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, spesielt med påminnelser i min travle hverdag.

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-Email klient: Ja

 

 

Form:

-Alt utenom klapp.

-Vekt: Ikke av stor betydning. Ikke tyngre enn S700.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Neida

 

Skjerm:

-Farge med bra oppløsning.

-Størrelse på skjerm. Skjermen er viktig. Derfor jeg har beholdt S700 så lenge. Vet ikke hvorfor, men jeg orker ikke liten skjerm.

-Touchscreen: Neida

 

Pris:

Jeg har øvreprisgrense på 5000 kr.

Med abonnementsbinding): Tja

Hvis med abbenoment, hvilket? Må ha telenor. Har bedriftsabonnement egentlig. Men har allerede bindingstid.

 

Diverse:

-Merke: Helst SE, men ser ut som det blir Nokia.

-Kamera: Ja, skjønner egentlig ikke vitsen, men kjekt å ha.

-Videokamera: Ja, som over

-Symbian: Vet ikke. Forklar meg.

-Infrarød port: JA

-Blåtann (Bluetooth): JA

-Internminne: Mest mulig

-Minnekort?: JA

-MP3: JA

-Radio: JA

-UMTS: JA

-Triband: JA

-wLAN: JA

- Mulighet for GPS: Kult å ha

-Batterilevetid: VIKTIG

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Blir brukt som et arbeidsredskap. Ringer 3-5 timer hver dag. Litt SMS/MMS til damen og kompiser.

Må kunne underholde meg med radio/MP3 når jeg trener, går tur etc.

Må kunne ta noen geniale partybilder nå og da. Fint om den har 3G eller hva det heter, så jeg kan koble den opp via laptopen å surfe med noenlunde speed.

 

Håper noen kan bekrefte om N80 er et godt valg, evt andre alternativer fra SE.

 

Mvh Senshi :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis batterilevetid er VIKTIG kommer nok N80 til å skuffe deg :(

 

Sjefen min hadde en slik en, men han kunne ikke bruke den pga dårlig batterilevetid (her snakker vi tom før dagen er omme)

 

Selv har jeg en Nokia N70, men den har dessverre ikke WLAN..

 

edit: - Symbian -

 

Det er som et operativsystem, akkurat som Windows. Det finnes en uendelig stor mengde med spill og programmer som du kan laste ned. F. eks et program som gjør at du kan få tilgang til alle (ALLE) mapper på din telefon (veldig gøy), finnes f. eks en Symbian versjon av Doom, som fungerer helt utmerket. Flotte spill i 3D osv. Mulighetene er egentlig uendelige :D

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Sony Ericsson W300i, Sony Ericsson Z710i, Nokia 6280, Sony Ericsson W810i eller Nokia N73. For å være helt ærlig så har jeg ingen tidligere erfaringer med noen av disse mobilene. Så ut i fra det jeg har lest og hørt så ville jo en disse mobilene være en god mobil for deg. Merk deg at det er stor prisforskjell fra W300i (billigst) til N73 (dyrest). Som nevnt over så har mange klagd på batterilevetiden til N80, så hvis det er en viktig faktor så ville jeg ikke ha gått for den. Personlig hadde jeg valgt N73 som er ganske ny på markedet, og som har det meste. Hvis EDGE er noe du ikke bryr deg så veldig mye om så kan du alltid ta en titt på SE K800i (utmerket mobil som fyller de fleste krav) som har 3G.

 

Håper dette var til hjelp ;)

 

Lykke til :thumbup:

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar
Som så mange andre sikler jeg for tiden etter ny mobil. Har i dag en SE S700, som har fungert utmerket i snart 2 år. Fungerer forsåvidt utmerket enda, men må ha en ny duppeditt!  :blush:

 

Har surfa meg ihjel etter jakt på den perfekte mobil, og har kommet fram til Nokia N80 som en foreløpig #1. Men har jo egentlig lyst til å holde meg innen SE, men finnes det noen bra SE telefoner for tiden? Noen som kan hamle opp med N80?

 

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, spesielt med påminnelser i min travle hverdag.

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-Email klient: Ja

 

 

Form:

-Alt utenom klapp.

-Vekt: Ikke av stor betydning. Ikke tyngre enn S700.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Neida

 

Skjerm:

-Farge med bra oppløsning.

-Størrelse på skjerm. Skjermen er viktig. Derfor jeg har beholdt S700 så lenge. Vet ikke hvorfor, men jeg orker ikke liten skjerm.

-Touchscreen: Neida

 

Pris:

Jeg har øvreprisgrense på 5000 kr.

Med abonnementsbinding): Tja

Hvis med abbenoment, hvilket? Må ha telenor. Har bedriftsabonnement egentlig. Men har allerede bindingstid.

 

Diverse:

-Merke: Helst SE, men ser ut som det blir Nokia.

-Kamera: Ja, skjønner egentlig ikke vitsen, men kjekt å ha.

-Videokamera: Ja, som over

-Symbian: Vet ikke. Forklar meg.

-Infrarød port: JA

-Blåtann (Bluetooth): JA

-Internminne: Mest mulig

-Minnekort?: JA

-MP3: JA

-Radio: JA

-UMTS: JA

-Triband:  JA

-wLAN:  JA

- Mulighet for GPS: Kult å ha

-Batterilevetid: VIKTIG

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Blir brukt som et arbeidsredskap. Ringer 3-5 timer hver dag. Litt SMS/MMS til damen og kompiser.

Må kunne underholde meg med radio/MP3 når jeg trener, går tur etc.

Må kunne ta noen geniale partybilder nå og da. Fint om den har 3G eller hva det heter, så jeg kan koble den opp via laptopen å surfe med noenlunde speed.

 

Håper noen kan bekrefte om N80 er et godt valg, evt andre alternativer fra SE.

 

Mvh Senshi  :w00t:

6655703[/snapback]

 

Hvis du kan klare deg uten Radio, er E70 et bra valg, endel billigere enn N80, fullt qwerty tastatur og bedre batteritid, samme skjerm, og stort sett samme funksjoner ellers. Symbian betyr at man kan installere alt man ønsker av apps i tillegg, (når det kommer til s60 v.3)

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

her er en omtale av nokia e60, hvor mye er basert på nokia n80, og hvis jeg skjønte rett så er visst e60 en n80 minus kamera , men e60 har bedre skjerm

 

http://www.gsmarena.com/nokia_e60-review-86.php

 

Jeg har e60 forresten, og er kjempefornøyd!

 

vurderte se m600i , men e60 har wifi, noe se m600i ikke har så da ble det nokia'n :)

Endret av helltcatx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...