Gå til innhold

Problem med Lite On 40125s eller Nero?


Gullars

Anbefalte innlegg

Hadde ein Lite On brennar som fungerte fint i starten. Oppgraderte til 48x, og måtte difor lasta ned ein nyare versjon av Nero. Etter dette har han ikkje fungert så bra. Har prøvt å brenna 5 cd'ar, korav 1 cd-rip av musikk-cd, 3 data-cd (frå hdd) og ein cd med backup av alle mp3-songane mine. Den einaste som fullførte brenninga var mp3-cd'en. Dei andre stopper opp midt i brenninga, eller når filene skal lesast frå maskinen. Då kjem det opp ei melding om at ikkje alt kunne lesast, og om eg vil fortsetja.

 

Brenninga bruker lang tid på å setja i gong (1-2 min), medan eg venter på buffer underrun protection i å slå seg på. Lurer på om det er brennaren eller nero. Har nedgradert til 40x igjen, men har same problema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler at jeg ikke har gjort annet di siste dagene en å flashe bioser på liteon brennere.

 

har flasha en del feil oxo, men alle ble fixa.

 

saken er jo om du bruker rett bios når du flasher.

hvor henter du di fra?

hvis dette er modifiserte bioser du henter fra ei av de mange "jalla" sidene, så skal du bare plages videre du.

har henta ned alle biosene fra liteonit.com sidene, og alt har funket fint etter eg begynte med det.

 

du treng et program som heter litefirm2 for å hente ut bin fila fra liteon sine bios.

 

hvis du har flasha tilbake og den ikke virker kan du jo prøve å få en ny på garanti.

 

men jeg tror også det kan ligge i det at du trenger å installere nye via/intel drivere, siden det er et buffer underrun problem.

 

kanskje er pc'en din litt treg, og buffer underrun protection er blitt deaktivert under flash..

 

 

 

Så over til mitt spm, hvis noen kan hjelpe.

går det å flashe en liteon brenner med 12X RW til 24X RW.

Har ikke gidda å prøvd, så jeg spør like greit.

THNX folx

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 10:04, skrev LiTe:

Føler at jeg ikke har gjort annet di siste dagene en å flashe bioser på liteon brennere.


har flasha en del feil oxo, men alle ble fixa.


saken er jo om du bruker rett bios når du flasher.

hvor henter du di fra?

hvis dette er modifiserte bioser du henter fra ei av de mange "jalla" sidene, så skal du bare plages videre du.

har henta ned alle biosene fra liteonit.com sidene, og alt har funket fint etter eg begynte med det.


du treng et program som heter litefirm2 for å hente ut bin fila fra liteon sine bios.


hvis du har flasha tilbake og den ikke virker kan du jo prøve å få en ny på garanti.


men jeg tror også det kan ligge i det at du trenger å installere nye via/intel drivere, siden det er et buffer underrun problem.


kanskje er pc'en din litt treg, og buffer underrun protection er blitt deaktivert under flash..




Så over til mitt spm, hvis noen kan hjelpe.

går det å flashe en liteon brenner med 12X RW til 24X RW.

Har ikke gidda å prøvd, så jeg spør like greit.

THNX folx





 

 

Trudde at du måtte bruka ein modifisert firmware til brennarane eg for å få dei til å fungera på 48x. Har du ein detaljert guide, eller kan du forklara meg her korleis eg gjer det med original firmware, og kva filer/program eg treng og kor eg får tak i dei?

 

brukte mtkflash og ein firmware som blei kalla VS02

 

trur ikkje maskinen er for treig. sjekk signaturen

Lenke til kommentar

hvorfor gidder du å overklokke ein 40X-brennar til 48X??? spare tjue sek...??

 

nedgradert du til 40X med orginal firmware?? viss ikkje, prøv det!! er mykje jalla med uorginal firmware.... :sad:

 

backup av alle mp3'ene på ein cd??? stakkar :wink:

litt verre å ta backup av mine 16GB.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 14:44, skrev StudInc:

hvorfor gidder du å overklokke ein 40X-brennar til 48X??? spare tjue sek...??


nedgradert du til 40X med orginal firmware?? viss ikkje, prøv det!! er mykje jalla med uorginal firmware.... :sad:


backup av alle mp3'ene på ein cd??? stakkar :wink:

litt verre å ta backup av mine 16GB.... :smile:



 

for det fyrste så er det ikkje noka hjelp i at du er "så smart" og fortel meg om alt eg ikkje skal gjera. Oppgraderinga er gjort, og ja, eg har også nedgradert med original firmware.

 

Høyrer berre på kvalitetsmusikk og stappar ikkje opp pc'en med all slags vrøvl. Det er grunnen til at eg får alle mp3'ane inn på ein cd. (har forresten utvida mp3-sortimentet til 1 gb no...)

Lenke til kommentar

Jeg har også en Liteon 40x@48x :smile:

 

Hvor mange X tåler cdr-en som fulgte med i retail-pakka tro?

 

I Nero får jeg alternativ til å brenne på 48x men i InfoTool står det 40x?? har versjon 1.2. Hvorfor står det 40x der?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Nysil på 2002-10-23 15:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...