Gå til innhold

Spørsmål om crossfire


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Hvis man skal kjøre crossfire med et X1900GT, trenger man da bare to slike kort, eller må det et masterkort til?

Hvor får man i tilfelle tak i det?

Kan et slikt kort kun kombineres med andre kort i X1900 serien, evt X1950 serien, og er det samme hvilket kort som er master i det tilfelle?

(Har skjønt at det ikke kan kombineres med de nye DX10 kortene som kommer, hvis det er det de heter)

 

Mange spørsmål, men også mange takk hvis noen kan svare på de

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er snakk om at en ny driver oppdatering fra ati skal inneholde muligheten for aa kjoere 2 vanlige x1900gt kort i crossfire uten kabel.

 

Ganske greit egentlig siden det blir et bra billig alternativ og du slipper aa kjoepe et mastercard som er like bra som et x1900xt men en del dyrere og det slaar av 4 pipelines og senker klokkehastigheten litt for aa moete X1900GT kortet.

 

crossfire hastigheten blir aldri bede en det daarligste kortet som da blir saann:

 

*X1900 XTX + X1900CF = 2x X1900XT

 

*X1900 XT + X1900CF = 2x X1900XT

 

*X1900 GT + X1900CF = 2x X1900GT

 

(CF = Crossfire card / Mastercard)

 

altsaa: vent paa den nye driveren ;)

 

Haaper dette ga svar.

Lenke til kommentar

Det ga veldig mye svar! Selv om du kanskje hadde fått Nogen i tegnsetting, så hadde du nå allikevel fått Særdeles i pedagogikk ;)

Hadde nær på gitt opp den posten.

Har bare ett spørsmål for å ha en konklusjon; Dette vil vel si at det er mulig å kjøpe et 1900GT kort pr i dag med dagens drivere, og så senere slette de driverene og kjøpe et til når de nye driverene er kommet.

Riktig?

Lenke til kommentar
er ikke saa lett aa faa til tegnsetting paa norsk naar tastaturet ditt er engelsk ;)

6671927[/snapback]

Nei, da er det jo snarere en bragd! Var ikke vondt ment som du sikkert skjønte, måtte bare lese det noen ganger før det var klart hvilket adjektiv som henspeilte på hvilket objekt.

 

Men var det siste jeg skrev riktig? Det er ikke nødvendig å vente på driverene før jeg kjøper det første av de to kortene. Når driverene er kommet, så kan jeg kjøpe kort nummer to?

Lenke til kommentar

hvis du kjoeper 2 GT kort naa, vil du bare kunne bruke det som 2 individuelle skjermkort, ikke crossfire, men hvis du ikke er paa jakt etter det heftigste av det heftigste (eller ikke har raad) saa er x1900gt et meget godt alternativ (prisen ligger paa 17-1800)

Sjekk ogsaa ut "X1900GT Unlock bios found!" traaden paa techpowerup.com 's videocard forum, aa se om du er en av di siinsykt heldige som har muligheten til aa laase kortet opp til en 256mb version av X1900XT med alle 16 Pipelines (foreloepig bare 2-3 kort som har blitt opplaast, men du vet aldri ;)

Lenke til kommentar

en liten oppdatering.

 

Fant denne morsomme info'en fra ATi:

 

" 737-22098: Radeon X1800GTO and Radeon X1900GT CrossFire Support

 

The information in this article applies to the following configuration(s):

 

* Radeon X1800GTO

* Radeon X1900GT

* Catalyst 6.4 Beta Display Driver

* Windows XP Professional

* Windows XP Home Edition

 

To enable CrossFire mode with two Radeon X1800GTO or two Radeon X1900GT graphic cards, you will need to download and install Catalyst 6.4 Beta.

 

This driver is provided as is and specifically for the above mentioned configuration."

 

gaa til support.ati.com soek etter 737-22098 for aa faa opp siden.

 

Hvis det er noen som proever / har proevd denne driveren med 2 X1900GT i Crossfire, vennligst rapporter her

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville bare opplyse om at med mine to nye sapphire produkter (x1900gt / a9rd580) saa har caesar 4 demoen vist dobbelt FPS med Crossfire, ja riktig: Crossfire med 2 X1900GT uten masterkort og ledning ser ut til aa fungere! kommer til aa teste iloepet av dagen, til dere som er intresserte, sjekk denne traaden: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=15976

 

Der vil jeg oppdatere etterhvert

Lenke til kommentar

:hrm:

Ville bare opplyse om at med mine to nye sapphire produkter (x1900gt / a9rd580) saa har caesar 4 demoen vist dobbelt FPS med Crossfire, ja riktig: Crossfire med 2 X1900GT uten masterkort og ledning ser ut til aa fungere! kommer til aa teste iloepet av dagen, til dere som er intresserte, sjekk denne traaden: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=15976

 

Der vil jeg oppdatere etterhvert

6769700[/snapback]

 

 

Hei Changis :)

 

Har bestilt 2 X1900 GT kort, å er -veldig- intressert i å høre hva du finner ut om crossfire støtten... :hmm:

Trodde at man bare trengte 2 like kort med crossfire støtte, for å kjøre crossfire først, men så begynte jeg å sjekke litt, og ble etter hvert j**** usikker... :hrm:

Er vaffal ikke kean på å kjøpe et dyrt master kort. :ohmy:

Må vente helt til 13/9 før kortene kommer på lager hos komplett, så jeg får ikke testet før da :(

 

Uansett så fant jeg en liten oppkvikker da jeg sjekket ut på ati sine hjemmesider om crossfire, og x1900GT :dribble:

 

http://www.connect3d.com/products/pcie_x1900gt.htm

 

" Add a Radeon® X1900 CrossFire™ Edition or Radeon® X1900 CrossFire™ Ready graphics card for the power of two graphics cards."

 

kansje det er lys i enden av tunellen anyway.... !?

 

MVH RAJCAPONE :cool:

 

LENGE LEVE X1900 GT !! :thumbup: (forhåpentlig vis...)

Lenke til kommentar

vel, farcry og tron 2.0 funker i crossfire, men faar ikke fs2004 til aa funke.. heller ikke halflife/source spill og oblivion (kanskje fordi jeg proevde en kamerat's nedlastete versjon (for X1900GT Crossfire eksperiment, slettet naa ;)) saa hvis noen har en "legit" kopi av hl2 / source / oblivion aa gi bort/laane bort (I vitenskapens navn) saa proever jeg gjerne. :p har ikke raad til aa kjoepe spillene da jeg har brukt alt paa nytt Xpress3200 hk. (hvite sapphire) og enda et X1900GT :p

 

Uansett, hvis ATi klarer skille tvungen AFR uten Cat. AI.. saa vil det nok fungere, kanskje cat.6.9?

 

X1900GT fungerer i crossfire under visse kondisjoner, nemlig Cat. AI paa advanced, noe som gir grafikk feil i en del spill. (f.eks. boilingpoint) (nei det er ikke artifacts, det er grafikkfeil :p)

 

ps. et xpress 200/1600 funker ikke (bare 3dmark 03-05) du maa bruke et xpress 3200

Lenke til kommentar
vel, farcry og tron 2.0 funker i crossfire, men faar ikke fs2004 til aa funke.. heller ikke halflife/source spill og oblivion (kanskje fordi jeg proevde en kamerat's nedlastete versjon (for  X1900GT Crossfire eksperiment, slettet naa ;)) saa hvis noen har en "legit" kopi av hl2 / source / oblivion aa gi bort/laane bort (I vitenskapens navn) saa proever jeg gjerne.  :p har ikke raad til aa kjoepe spillene da jeg har brukt alt paa nytt Xpress3200 hk. (hvite sapphire) og enda et X1900GT :p

 

Uansett, hvis ATi klarer skille tvungen AFR uten Cat. AI.. saa vil det nok fungere, kanskje cat.6.9?

 

X1900GT fungerer i crossfire under visse kondisjoner, nemlig Cat. AI paa advanced, noe som gir grafikk feil i en del spill. (f.eks. boilingpoint) (nei det er ikke artifacts, det er grafikkfeil :p)

 

ps. et xpress 200/1600 funker ikke (bare 3dmark 03-05) du maa bruke et xpress 3200

6812052[/snapback]

 

 

Vil jeg få crossfire`n til å funke med dette hovedkortet??

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68741#

 

Foresten, har du testet bf2? :)

 

Rajcapone = noob på crossfire området ennå.. :ermm:

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

tviler litt: The XFire Series supports the ATi CrossFire technology using two ATi graphics cards for higher graphics performance with the first slot running in PCIe x16 and the second is a AGI Express slot running in PCIe x4.

 

Slots - Supports ATI CrossFire™

- 3 x PCI slots

- 1 x PCI Express x 16 slot

- 1 x AGI Express slot (PCI Express x 4)

- 1 x PCI Express x 1 slot

 

bare en 16x pci-e port, den andre er 4x ?!

Jeg gikk fra et xpress 200/1600 hovedkort (med 2 x 16x pcie-e link=8x)

til et Xpress 3200 (2 x 16x pci-e link=16x)

 

Tror ikke hovedkortet ditt vil funke.. (annet en 3dmark 03-05) mener det staar en plass at du maatte ha et xpress 3200 for aa faa utnytte masterless crossfire.

 

Men.. jeg har 0 peil paa intel, jeg bruker AMD

Lenke til kommentar
tviler litt: The XFire Series supports the ATi CrossFire technology using two ATi graphics cards for higher graphics performance with the first slot running in PCIe x16 and the second is a AGI Express slot running in PCIe x4.

 

Slots   - Supports ATI CrossFire™

- 3 x PCI slots

- 1 x PCI Express x 16 slot

- 1 x AGI Express slot (PCI Express x 4)

- 1 x PCI Express x 1 slot

 

bare en 16x pci-e port, den andre er 4x ?!

Jeg gikk fra et xpress 200/1600 hovedkort (med 2 x 16x pcie-e link=8x)

til et Xpress 3200 (2 x 16x pci-e link=16x)

 

Tror ikke hovedkortet ditt vil funke.. (annet en 3dmark 03-05) mener det staar en plass at du maatte ha et xpress 3200 for aa faa utnytte masterless  crossfire.

 

Men.. jeg har 0 peil paa intel, jeg bruker AMD

6814308[/snapback]

 

OMG! :cry: D var d jeg var redd for :hrm:

 

"lete etter socket 755 hk med 2x PCI Express x 16" :no:

 

Finner flere typer, men d står jo nada- nix- nothing om hvordan crossfire "type" di støtter! :mad:

 

*HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL!* :thumbdown:

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
tviler litt: The XFire Series supports the ATi CrossFire technology using two ATi graphics cards for higher graphics performance with the first slot running in PCIe x16 and the second is a AGI Express slot running in PCIe x4.

 

Slots   - Supports ATI CrossFire™

- 3 x PCI slots

- 1 x PCI Express x 16 slot

- 1 x AGI Express slot (PCI Express x 4)

- 1 x PCI Express x 1 slot

 

bare en 16x pci-e port, den andre er 4x ?!

Jeg gikk fra et xpress 200/1600 hovedkort (med 2 x 16x pcie-e link=8x)

til et Xpress 3200 (2 x 16x pci-e link=16x)

 

Tror ikke hovedkortet ditt vil funke.. (annet en 3dmark 03-05) mener det staar en plass at du maatte ha et xpress 3200 for aa faa utnytte masterless  crossfire.

 

Men.. jeg har 0 peil paa intel, jeg bruker AMD

6814308[/snapback]

 

OMG! :cry: D var d jeg var redd for :hrm:

 

"lete etter socket 755 hk med 2x PCI Express x 16" :no:

 

Finner flere typer, men d står jo nada- nix- nothing om hvordan crossfire "type" di støtter! :mad:

 

*HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL!* :thumbdown:

6818294[/snapback]

 

 

Intel kommer vist nok med Xpress3200 i oktober, så jeg får bare vente, og la det ene kortet ligge og ruste til da... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...