Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tectyl behandling i OSLO


Anarkist

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha undersøkt litt i bransjen fant jeg ut at det er mange som ikke demonterer innerskjermer, rengjører ordentlig eller lar det tørke ordentlig før tectylering.

Fikk inntrykk av at de mest seriøse er de som er medlem av Fagkjeden Tectyl, valget mitt sto mellom Oslo Antirust på Risløkka og Gjersjøen Antirust på Rosenholm, jeg valgte Oslo Antirust siden det passet meg best med tanke på at jeg jobber i oslo og kunne ta T-banen videre til jobb(ligger rett ved Risløkka T-banestasjon).

Leverte bilen på morningen og ble kontaktet på ettermiddagen med beskjed om at det var rust under bilen. Jeg fikk tilbud om å få tilsendt bilder av rusta på mail og takket ja til dette. Jeg fikk tilbud om sandblåsing og zinkgrunning, dette kom på 1500,- ekstra. og takket selvfølgelig ja til dette.

jeg hentet bilen dagen etter og fikk se bilder etter sandblåsing, før tectylering.

Så dro jeg hjem og sjekket bak innerskjermene om det var tectyl der, og det var det :)

Jeg er meget godt fornøyd med jobben.

Lenke til kommentar

Mercasol oppfyller hvertfall de strenge kravene til Mercedes: se godkjennelsesbrevet fra Mercedes

 

Slik skjer Mercasol full behandling:

 

Alle plastinnerskjermer og deksler demonteres. Bilen vaskes og tørkes (står gjerne over natten). Deretter sprøytes alle kanaler og hulrom samt hele bunnen med penetrerende tynnstoff. Avslutningsvis påføres kjøretøyet et svært solid tykkstoff. Tykkstoffets misjon er først og fremst å beskytte understell og hjulbuer, men har helt klart en lyddempende effekt.

 

Svært viktig ved sprøyting av biler, er bruk av sprøyteskjema. Enkelte biler kan ha skjulte hulrom. Disse kan ikke sees med det blotte øye, men er tydelig avmerket på våre nøye utformede sprøyteskjemaer. Hvis man ikke har kjennskap til de skjulte hulrommene og disse forblir ubehandlet, så kan du hvertfall banne på at rusten finner dem med tiden...

Endret av Antirustspesialisten
Lenke til kommentar

vel, Mercasol full behandling inkluderer ikke demontering av innerskjermer ved alle tilfeller, i hvert fall ikke hos enkelte verksteder i Oslo området. Har selv sett biler som har blitt behandlet hos Mercasol verksteder i Oslo hvor innerskjermer ikke har blitt demontert.

Lenke til kommentar

Og det mener du skyldes at de benytter produktet Mercasol, eller er det noe som likegodt kunne skjedd på et Tectylverksted?

 

Det er tydelig hva som inngår i kjedens definisjonen av FULL BEHANDLING ved bruk av Mercasol. I de tilfeller hvor deksler ikke fjernes, så er det såfall snakk om importbehandling - men dette er likt for Tectyl.

Endret av Antirustspesialisten
Lenke til kommentar

Det har ikke noe direkte med Mercasol å gjøre, men erfaringsmessig vet jeg at Mercasol verksteder ikke alltid gjør dette. Blant folk som kjenner bransjen har Mercasolverksteder(i hvert fall i Oslo) et ikke ufortjent dårligere rykte enn Tectylverkstedene.

 

Mulig dette inngår i kjedens definisjon av FULL BEHANDLING, men som sagt så vet jeg at enkelte Mercasolverksteder i Oslo området IKKE demonterer innerskjermer. Jeg kjenner bilopprettere som har hatt biler inne på jobben som har vært behandlet hos Mercasolverksteder hvor man tydelig kan se at innerskjermer ikke har vært demontert før behandling. Dette er ikke snakk om importbehandling, men om biler som har vært i Norge i flere år

Lenke til kommentar

Som noen tidligere har nevnt; det er ikke produktene det er noe feil med, men folka som gjør jobben.

 

Hva verkstedene i Oslo gjør og ikke gjør får stå for dems regning, men personlig tror jeg ikke generelt at produktene verkstedene benytter sier noe om de ansattes arbeidsmoral.

 

Et godt rykte er alfa og omega, og langsiktighet er et stikkord i denne bransjen. Vårt personlige rykte er bygget opp gjennom snart 30 års møysommelig arbeid og vi er svært godt kjent på folkemunne; hvis vi skulle begynne å ta slike snarveier, da hadde vårt gode navn og rykte gått dukken raskere enn rusten klarer å spise en ugalvanisert vingmutter i saltlake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...