Gå til innhold

Pentium D 805 overklokkings Tråd!


Anbefalte innlegg

Har endelig tatt meg tid til å overklokke min Pentium D805 2,66 for å se hvor langt jeg kan gå med Stock kjøler.

Skriv gjerne inn dine overklokkings erfarniger!

 

Min Hardware:

ASUS P5ND2-SLI Hovedkort

Pentium D 805 2,66

Corasir PC4200 DDR2 1024mb ram

XFX GeForce 7600GT

Chieftec 300W PSU (Ny Tagan 420W "Bling Bling" PSU er på vei i posten) :dribble:

 

Jeg bruker AIbooster som overklokkings program, et veldig bra og oversiktlig overklokkings program.

 

Resultater:

Å overklokke min CPU til 3200mhz er ikke noe problem. Der skrur jeg bare opp på prosent. Videre overklokking kommer snart. ( kommer mer til kvelden, da legger jeg ut bilder av CPU-z, men nå kjører jeg den på 3480mhz med en Idle temp på ca 41C +-)

 

mvh Zaimmer :)

Endret av Zaimmer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt oveklokking nå og da har jeg kommet frem til at jeg kan klokke min Pentium D helt til 3820hmz før den restarter. :cool: ( må si at jeg er veldig fornøyd med et slikt reslutat med stock vcore og ingen ekstra kjøling ) :D

 

I morgen for jeg den nye PSUen og da blir det forandring i vcore. Vil gjerne ha min gamle PSU i livet så sant den skal brukes i min gamle Celeron PC:thumbdown:.

 

Mer testing i vente! (haddel litt problemer med bilder fra CPU-Z :blush: ...for se om det ikke kommer i morra. :)

 

Med en klokkehastighet på 3820mhz ligger idle tempen på 45-47C i Load ligger den på 52C. :yes:

Cpu vifta er på ca 1600rpm, noe som er litt utrolig :yes: fordi til vanlig er den på ca 1800rpm (uklokka) :hmm::yes:

 

Mer testing kommer! :)

 

mvh Zaimmer :)

Lenke til kommentar

virkelig bra :p får mye ytelse for pengene da ;) det er det aller beste emd de gamel intel prosessorene (de som er eldre enn Conroe) selv om de ikke gir like god ytelse for pegnene som AMD, så kan du overklokkde de fleste mye ;)

 

PS: ikke at AMD er bedre enn conroe, eller at conroe ikke klokker bra, men der har amn fra før av ekstremt god ytelse :D

Lenke til kommentar

Når du kjører den opp på 3820 før den rebooter, betyr det at det er LENGE siden den ble ustabil. Jeg kjører min nå på 3600 MHz, og det funker greit, men helt prime-stabilt har jeg ikke testet enda. Kjører du noen timer (helst mange) med 2x prime95 eller SP2004 (google "sp2004.exe") - én på hver kjerne - da har du fått en god overklokk. Poenget med overklokking er jo å få noe brukbart ut av det ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg Pentium D 805. :) Har ikke overklokket enda ,men grunnen for dette er at jeg ikke vet helt hvordan med det hovedkortet jeg har kjøpt. (GigaByte 8I945GMF)

Med hovedkortet fikk jeg og programmet easytune, men i det som jeg har fått har jeg ikke tilgang til noe annet enn PC Health og SmartFan. I BIOS (mener den er up to date), ser det også dystert ut syns jeg. Er det noen her som har noen tips og eller ideer ?

 

Min Hardware :

Pentium D 805

Antec Performance TX1050B, 500 Watt

ThermalTake Bigwater 735 Liquid Cooling

WD Caviar RE 3200SD, 320GB, SATA

Kingston DDR2-667, 2x512MB

GigaByte 8I945GMF, 945G, LGA775

ATI Sapphire X1900XT

 

MVH

LOLO

Endret av LOLO
Lenke til kommentar

Jess, da har jeg lastet ned rightmark clock utility fra www.rightmark.org, og det var litt dystert. Dette programmet sjekker nemlig om CPU throttler ved høy varme (altså, den senker hastigheten for ikke å bli for varm). Dette skjer ca. ved 60 grader. Det virker som om det trengs hardere skyts på kjølefronten for å få unna varmen og få uttelling for klokkingen. (ser for meg et eeeeevighetsprosjekt med dette her, ass). Ligger nå på 3,8 GHz uten mange problemer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...