Jump to content
Sign in to follow this  
LiTe

Bluecom = jojo & koko

Recommended Posts

er det flere en meg som i den siste tiden har opplevd mye ustabilitet fra bluecom?

 

jeg har i det siste opplevd at 10mbit linja mi har svinga voldsomt. fra tider å virke 100% på ca 9mbit(1.1mbps stabilt) til å ligge å cruze på 32 kb, og faktisk så virker gamle 28.8modemet mitt bedre i disse periodene. nå ligger jeg på langt under 500kbps testet fra flere speedometer. nå siste timen ligger jeg mellom 36kbps og 200kbps. dette er ikke nok til å dra den stakars ip telefonen min engang.

 

jeg har vanskelig for å tro at dette er et lokalt problem(med mindre det er modemet) siden alt utstyr er testet og testet igjen uten problemer og linja er testet med flere pc'er med ca samme resultat.

 

det er også umulig å komme gjennom på telefon til bluecom og epost svarer dem heller ikke.

 

Begynner å bli fustert siden dette har pågått en stund.

husk, det er tider linja virker utmerket, men så plutselig.... ser frem til tilbakemeldinger.

 

ellers beklager jeg dårlig emnetittel.

Share this post


Link to post
Guest Slettet+8745264

En i familyn har Bluecom; 4 mbit. Husker ikke helt nøyaktig opphastigheten, men han får faktisk ikke mer enn litt under 1 mbit ned og 120 kbps opp.. Dessuten er det en vanvittig treg respons på modemet. Tidligere hadde han Telenor 6000 / 500, og fikk faktisk mer enn han "betalte" for (fra jobben, men byttet jobb som kun tilbyr Bluecom). Dårlig linjekapasitet regner jeg da med er ganske ute av bildet. Her ligger det helt og holdent på utstyret til Bluecom..

Share this post


Link to post

Hvor bor du? Om du bor på en sentral med mange kunder kan det rett og slett være problemer med for mye trafikk fra samme sentral. Nå når flere og flere oppgraderer til ADSL2+ og raske ADSL linjer så er det jo ikke sikkert de oppgraderer linjen til sentralen. Tror dette ofte er et problem når det er hastighetsproblemer på ADSL.

 

Er selv tilkoblet en liten sentral (på bygda) og opplever ALLTID å få topp hastighet både på Bluecom linja mi hjemme og på Telenor linja mi på hybelen.

Edited by TheBoz

Share this post


Link to post

Bor sentralt i harstad og det har vært problemer hær tidligere. skal forsøke å ringe dem igjen og se om dem kanskje svarer denne gangen.

 

mulig det er et kapasitetsproblem.

 

 

Hvor bor du? Om du bor på en sentral med mange kunder kan det rett og slett være problemer med for mye trafikk fra samme sentral. Nå når flere og flere oppgraderer til ADSL2+ og raske ADSL linjer så er det jo ikke sikkert de oppgraderer linjen til sentralen. Tror dette ofte er et problem når det er hastighetsproblemer på ADSL.

 

Er selv tilkoblet en liten sentral (på bygda) og opplever ALLTID å få topp hastighet både på Bluecom linja mi hjemme og på Telenor linja mi på hybelen.

6629606[/snapback]

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...