Gå til innhold

Utvide div med gjestebokinnlegg


Anbefalte innlegg

Jeg har en div, main, som inneholder en tabell med gjestebokinnlegg. Main-diven har en grå bakgrunnsfarge, og er satt til en høyde 800px. Når gjestebokinnleggene overskriver 800px utivder ikke main-diven seg, bare tabellen, og det er det jeg ønsker å få til. Med de gode gamle tabellene skjedde dette av seg selv, men nå lar det seg ikke gjøre.

 

Noen som har vært borti lignende problemstilling? :hmm:

Endret av Vonbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er og forblir et mysterium. Den lar seg ikke utvide, og forsvinner (dvs. legger seg kun rundt header-bildet) dersom jeg setter height: auto.

 

Jeg poster koden, så blir det lettere å se. Jeg har sikkert glemt å ta med noe i forklaringen over.

 

CSS:

 

#main	{background: #557ef5; position: absolute;   width: 800px; height: 950px; top: 0px;  left: 50%; margin-left: -400px; border: 4px solid #e8e4d4; text-align: center;}

#header	{background-image: url("../pics/logo.gif"); background-repeat: repeat-y; width:800px; height: 207px;}
#workarea      {position: absolute; margin-top: 5px; width: 585px; height: 850px; top: 207px; left: 106px; border-left: 0px dotted #ccd8fa; border-right: 0px dotted #ccd8fa; text-align: left; padding: 0px 4px 0px 4px;}
#menu       {position: absolute; margin-top: 5px; width: 100px; height: auto; top: 207px; left: 5px; border: 0px solid black; text-align: left;}
#col        {position: absolute; margin-top: 5px; width: 90px; height: auto; top: 207px; left: 695px; border: 0px solid black; text-align: right; font: 13px Verdana; }

 

Det er egentlig alt som trengs å postes tror jeg.. #header,#workarea,#menu og #col ligger alle i #main... Når gjestebokinnleggene (som ligger i #workarea) overskriver #workareas høyde 850px går gjesteboken ut av rammen.. Jeg vil da at #main skal følge gjesteboken, og altså utvides med innholdet.

Endret av Vonbo
Lenke til kommentar

Her er HTML....

 

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
<head>
<script language="JavaScript" SRC="script/script.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="script/style.css" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-4" />
<title><?php echo SITE_TITLE; ?></title>
</head>

<body>
<div id="frame">
<div id="header"></div>
 <div id="workarea"><?php include("php/".$container->get_main_page().""); ?></div>
<div id="col"><?php include("php/".$container->get_col_page().""); ?></div>
<div id="menu"><?php include("php/".$container->get_main().""); ?></div>
</div>
</body>
</html>

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...