Jump to content
Sign in to follow this  
Gozarpz

Feil på CD-rom etter rep. av laptop

Recommended Posts

Har hatt min laptop inne på reprasjon for ei stund sia, pga feil i skjermbelysninga.

Da jeg fikk den tilbake, oppdaget jeg umiddelbart at det var noe galt med cd-rommen.

Noen cd-er fikk jeg ikke lest, og mange andre "strevde" den med å lese.

I senere tid har jeg ikke tenkt noe mer på det, de cd/dvd ene jeg bruker til vanlig har ikke problemer. Jeg mener også at det er bare vanlige cd-er som den har problemer med.

Men i dag fikk jeg et irriterende problem.. Jeg skulle installere et helt nytt eksemplr av wow. Innstallasjonen satte igang og jeg hørte på cd-rommen at den begynte å lese litt, stoppet opp, spann opp på nytt, leste litt, stoppet, spann opp på nytt osv. Det var fremgang i innstallasjonen, men det gikk tregt. Etter en time eller noe fikk jeg feilmelding(på CD1) om at installasjonen var avbrutt med lesefeil, at det kunne være riper/støv på plata osv. Jeg tok ut cden, men den var jo helt fin. Satte den i og startet innstallasjonen på nytt.

Denne gangen kom jeg til CD3, før samme feilen kom. Det hadde nå gått 4-5 timer siden jeg startet installasjonen. Samme lese,stopp,spinnopp,lese,stop,spinnopp...

Dette er en kombinert dvd/cd-rw på en Toshiba Sattelite.

Hva kan feilen være? Feil på cd-rommen? Dritt i leseren?

Guest Slettet+9812398713

Du sier det stort sett selv.

Ta ut cdrommen og blås på linsen.

Monter cdrommen igjen.

Fortsatt ikke ok - ring serviceverkstedet og klag på "reparasjonen".

Guest Slettet+9812398713
Hmm.. Prøvde å blåse en gang før, uten resultat, men nå ser det ut til å hjelpe.

Takk :)

6623641[/snapback]

NP.

Søndag.