Gå til innhold

FinePix F30 vs. HP R927 vs. Nikon P2 vs. Ixus 800


Anbefalte innlegg

Mitt nåværende kompaktkamera(HP R707) er klar for utskifting. Jeg ønsket meg nå aller helst et digitalt speilreflekskamera, men budsjettet holder dessverre ikke til det nå. Dessuten bør kompaktkameraet skiftes, og da håper jeg å finne et nytt som er rimelig og tar gode bilder.

Jeg har sett meg ut to kameraer. Ser på sidene her at Nikon P2 får gode kritikker og ligger rundt 2tusen. Kunne tenke meg å prøve det, men ingen av butikkene her i området har det. Titta også på HP R927 som også ser bra ut, har såvidt holdt det i hånden og det er iallefall mindre enn HP kameraet mitt idag. Og det er et pluss! Og større LCDskjerm er også et stort pluss!!

Etter hva jeg har greid å lese meg til her, ser Nikon ut til å være en liten favoritt. Men er det basert på pris? Den ligger jo noe under HP prismessig.

Hvis gode bilder er hovedargumentet, hvilket kamera ville dere valgt? Det må være relativt enkelt i bruk, men jeg ønsker mulighet for noen manuelle innstillinger, feks. blits. Se bort fra pris, da jeg kan få HP kameraet til det samme som Nikon... rundt 2k. Er disse gode alternativer, eller bør jeg titte litt på Casio f.eks.....?

Håper noen har noen gode råd til meg :) Tusen takk!

 

PS. endret emnefeltet fra Nikon P2 til Casio, da det viser seg at P2 ikke er å oppdrive lenger....

 

PS2: Har nå funnet fire kameraer det står imellom(se emnefelt). Noen som har noen anbefalinger til meg?

Endret av amorine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon kameraet kostet 3000 da det kom for under et år siden. Ville uten tvil valgt Nikon kameraet. HP har tradisjonelt ikke like god optikk og signalbehandling som de "ekte" fotoprodusentene, selv om jeg vet enkelte HP eiere her inne er uenig med meg i det.

 

Casio kamera i 2000 kroners klassen klarer heller ikke å hamle opp med dette Nikon kameraet.

Lenke til kommentar

Får man tak i Nikon P2 til 2000,- lenger? Jeg ringte JapanPhoto på fredag og de sa de hadde hatt enorm etterspørsel siste tiden men alt var tomt på alle lagre og de fikk ikke inn fler. Butikken jeg ringte hadde visst ringt rundt hele landet for å oppdrive noen.

 

De hadde nå istedet et Casio kamera på tilbud.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...