Gå til innhold

Master eller ikke - det er det store spørsmålet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en masterplass, har fått bachelor graden nå til sommern og sitter å lurer på om jeg skal gå ut i jobb eller fortsette å studere på en mastergrad.

Er det noen har som har tatt en master i informatikk på UIO? som kan si noe om studiet, mye jobbing?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er motivert for meir skulegang så kjør på. Har ikkje erfaring frå UIO, men det blir truleg mindre jobbing der enn om du går ut i "vanleg" jobb.

Skrevet

Det burde ikke være et spørsmål en gang. Ta master, vil du ikke angre på. 100 ganger lettere å få jobb etterpå, og dessuten, det er gøy og studere!:)

Skrevet

Ikke det? Nå er det faktisk kjempetider i bransjen. Hvordan situasjonen er om 2 år kan ingen spå. Jeg er selv dataingeniør, og har tenkt å jobbe noen år - få innsikt i bransjen, og deretter ta master vedsiden av jobbing. Jobben jeg har legger alt til rette for de ansatte som ønsker å ta master vedsiden av jobbing. Og jeg har da langt større innsikt, og kan velge en spesialisering på en langt bedre grunnlag.

Og det beste av alt: jeg får lønn! :D

Det burde ikke være et spørsmål en gang. Ta master, vil du ikke angre på. 100 ganger lettere å få jobb etterpå, og dessuten, det er gøy og studere!:)

6664920[/snapback]

Skrevet

Anbefaler også å ta master så lenge du har motivasjon til å fullføre. Tvilsomt at du vil få det vanskeligere å få jobb etter en før, og en master vil du ha med deg hele livet.

Det å begynne å jobbe, for så å gå tilbake til master blir nok tungt og for de fleste ender det med ingen master...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...