Gå til innhold

Standard redigeringsprogram Windows


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå man viser bilder i "Windows bilde og faksbehandling" er det en knapp der for redigering av bilder.

 

Når jeg trykker på den åpnes PAINT...!

 

Er det noen som vet hvordan jeg forandrer standard redigeringsprogram for bilder fra Paint til ett annet program?

 

Jeg har forsøkt å finne noe under Verktøy-mappealternativer-filtyper, men har ikke fått det til...!

 

Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først og fremst ha et annet bildebehandlingsprogram innstalert. Når du høyreklikker på filen som skal åpnes vil du i menyen se at det står "open with" når du velger opens with vil du få opp en liste over endel innstalerte programmer hvis det programmet du vil bruke ikke står i listen må du trykke på "brows" og finne exe. filen til det programmet du vil bruke selv(vanligvis på C under programfiles). når det er gjort så må du hake av den lille boksen hvor det står "always use this program to open this type of files" eller noe sånn.

 

Mulig at det finnes enklere metoder, men det er iallfall slik jeg gjør det. Hvis "open with" ikke står i menyen, prøv å holde inne Ctrl eller shift mens du høyreklikker.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det du foreslår ser ikke ut til å fungere.

 

Da vil jo heretter alle mine bilder bli åpnet i f. eks Paint Shop Pro hvis jeg velger det som program ved å høyreklikke og velge "åpne i"

 

Hvis du starter opp programmet "Windows Bilde -og faksbehandling" som jeg ønsker å bruke for å se på bilder og deretter høyreklikker på bildet og velger "rediger" fra menyen som kommer opp, starter Windows opp PAINT som redigeringsprogram.

 

Det hadde vært fint å fått satt opp ett annet program til dette.

 

Har noen et svar på dette problemet?

Lenke til kommentar

Da vil jo heretter alle mine bilder bli åpnet i f. eks Paint Shop Pro hvis jeg velger det som program ved å høyreklikke og velge "åpne i"

 

 

6613825[/snapback]

 

Stemmer det.

 

Jeg kjenner ikke til de programmene du bruker, men vanligvis kan du stille inn slike ting i settings eller i preferences menyen til programmet. dessverre kan du vanligvis kun velge å åpne med programmer som er laget av samme produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...