Gå til innhold

problemer med Photoshop.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et problem med Photoshop CS, det er når jeg legger inn et bildet, så bruker Markerings greia (M) så kommer "No pixels were selected, 50%" så husker jeg ikke mer :S hvorfor kommer den? og hvordan fikser jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melding om at ingen pixlar er markert (selected) får ein vel stort sett når ein gjer nettop det, markerer ingen pixlar. Kan skje til dømes om ein bruker markeringsverktøyet utanfor biletet.

Får du denne meldinga når du prøver å dra opp ei markering midt på biletet? Om du ikkje hugser, prøv å gjenskap feilen.

Skrevet

Du bruker kanskje "feather" og har en større radius på den enn det merkede område?

Da kommer den samme meldingen opp hos meg. Sjekk feather (under select) og sett denne til 1 og prøv igjen.

Skrevet (endret)

Fyrste (og einaste...) treff på Google etter fyrste del av feilmeldinga:

http://www.podradio.nu/item/view/10171/

Edit: Var visst det same som dhjerp sa, so eg prøvde sjølv. Eg klarte å få meldinga med 2px feather, men då lagde eg ein so liten selection som mogeleg. Set feather til 0px, eller lag ein større selection. Fekk den òg med 1px feather.

Endret av incanus
Skrevet (endret)

Et annet sted å sjekke feather er på linja rett over det åpnede bilde. Hadde jeg visst hvordan jeg får til screendump kunne jeg vist det. :blush:

På boksen som er nr 3 fra venstre står det feather. Sett denne på 0 dersom den står på noe annet. Denne feilen må (tror jeg) være at feather er satt for stor i forhold til det merkede området.

EDIT; Tror jeg fikk til screendump.......... :yes:

post-88793-1154700564_thumb.jpg

Endret av dhjerp
Skrevet

Matt Kloskowski viser det på den videoen eg linka til. Er det andre stader å stille inn feather for ein selection, før ein lager den selectionen? (Er klar over Select --> Feather, men den virker i etterkant, so det har ikkje noko å seie for når ein lager selectionen.)

Skrevet
Matt Kloskowski viser det på den videoen eg linka til. Er det andre stader å stille inn feather for ein selection, før ein lager den selectionen? (Er klar over Select --> Feather, men den virker i etterkant, so det har ikkje noko å seie for når ein lager selectionen.)

6613615[/snapback]

Ja, se mitt innlegg over, bare tok litt tid å få til et bilde...........

Skrevet

Såg biletet rett etter at eg hadde posta innlegget, men det svarte ikkje på spørsmålet mitt. Eg forstod det som om det var den boksen du snakka om heile tida, men so seier du et annet sted å sjekke feather. (Ikkje at det er so viktig...)

Skrevet

2 steder å velge feather (mulig fler også, men disse jeg vet om), glemte bare å beskrive begge i første post. :blush:

1: Ligger under select - feather, denne setter du etter en seleksjon.

2: Som forhåndsdefinert i en del verktøy. På skjermbildet har jeg valgt Marque tool.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...