Gå til innhold

Bang for the buck - overklokk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å benytte strømforsyningen som er med kabinettet (se link til oppsettet i tidligere post), den er på 400W i teorien. Noen som har erfaringer med den PSU'en?

 

Når det gjelder vifte så har jeg tenkt på en Zalman 7700 eller 9500. Holder disse til å overklokke en x2 3800+ eller en D805?

 

Jeg er også interessert i å høre deres kommentarer om valg av hovedkort...

 

Fortsatt så er det ingen som har kommet med alternative oppsett som gir mer bang for the buck, så regner med at de jeg har satt opp er optimale :)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å benytte strømforsyningen som er med kabinettet (se link til oppsettet i tidligere post), den er på 400W i teorien. Noen som har erfaringer med den PSU'en?

 

Når det gjelder vifte så har jeg tenkt på en Zalman 7700 eller 9500. Holder disse til å overklokke en x2 3800+ eller en D805?

 

Jeg er også interessert i å høre deres kommentarer om valg av hovedkort...

 

Fortsatt så er det ingen som har kommet med alternative oppsett som gir mer bang for the buck, så regner med at de jeg har satt opp er optimale :)

6634039[/snapback]

 

Har selv en Zalman 9500 på en x2 3800+. Den klarer fint å kjøle, selv med overklokking opp til 2.8 - 2.9. Høyeste registrerte temperatur registrert med 2x prime torturetest ligger rett over 50 grader. Nå ser det dog ut til at folk har særdeles varierende resultater med x2'en, jeg har vel vært ganske heldig med min.

 

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar

Min 805D har gått på 3400 MHz på stock kjøler, og har klart seg godt. Den går nå på 3600 på vannkjøling og skal opp på 4GHz etter hvert. I forhold til bang for the buck, vil jeg si at dette er en god 50% økning i hastighet. 3,6 som jeg har nå er 35% økning, og det liker man ;) Det eneste som irriterer litt er at man bør ha et bedre hovedkort for å få go'stabil klokk og spenning til kjerne.

 

Uansett: min 805D kommer til å holde seg der den er til Kentsfield (kvadruppelkjerne) kommer ut på markedet til en noenlunde ok pris. 1000 for CPU med en så høy ytelse er ikke til å hyle og grine av!

Lenke til kommentar

Oi, ser ut som om jeg bør oppdatere profilen min litt :blush: Jeg kjører nå på et P5W DH deluxe og OCZ 2GB DDR2-800. Jeg klarte 3,4 på det gamle P5P800 SE-kortet, men det brant opp grunnet rævva spenningsregulatorer med rævva kjøling. Strømforsyningen er en NorthQ 4775 på 400 watt og det holder i massevis.

 

Sorry for sent svar, for jeg glemmer å være innom dette forumet her til tider... :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...