Jump to content
Sign in to follow this  
ChrML

Beste forsikring til moped?

Recommended Posts

Bestillt en moped som jeg skal hente på Mandag (7. August), men jeg trenger forsikring på kjøretøyet innen den tid. Hva er den beste forsikringa nå for tia?

Må ha full eller delvis kasko avhengig av hva det dekker, pluss ansvarsforsikring såklart. Må dekke tyveri, skade pga tyveri, utforkjøring, kollisjon og lignende. Hvertfall alt jeg ikke kan noe for som ikke dekkes av garantien (har garanti så lenge jeg har sykkelen ihvertfall... dekker ting som motorhavari).

Egenandelen bør helst være under 3000 kr hvis uhellet skulle være ute.

Er forsikringen nødt til å stå på meg hvis mopeden er registrert på meg? Mamma har Vesta innboforsikring, kan det lønne seg å registrere mopeden på hu og ha Vesta? Hu har bare innboforsikring.

Hei. Jeg har lett-mc, og holder på med det samme som deg. Det beste er full-kasko, om du vil ta deg råd til det. Dere burde sette den på mora/faren din, og deg som med eier. Det er vel ikke noe problem om den står bare på mora de heller, siden hu skriver nok under på salgs-papirene for deg når du skal selge den igjen :)

Haha, ingen som har kasko på mopeden sin eller? :p

Anyway, mutter sin Vesta forsikring kan visst også ha moped forsikringa mi hvis den står registrert på hu. Da blir det 2400 kr i året, egenandelen er ikke så stor hvis det skulle skje noe.

Helt enig, gå for Gjensidige. Jeg har skrevet forsikring i mitt eget navn, og ikke var det så dyrt heller. (Husker ikke i farta hvor mye)