Jump to content
Sign in to follow this  
Jumpern

Skjev forstilling eller noe annet?

Recommended Posts

På min Renault Megane 98mod. har jeg i det siste lagt merke til at "dødgangen" på rattet er blitt ganske stor (ca.8-10cm). Når jeg kjører i høyere hastighet så merkes dette godt (80-100kmt). Samt at dekkene er slitt på ytterkant.

Er dette et tegn på at jeg trenger å få justert forstillingen på bilen min?

Er det kostbart?

På min Renault Megane 98mod. har jeg i det siste lagt merke til at "dødgangen" på rattet er blitt ganske stor (ca.8-10cm). Når jeg kjører i høyere hastighet så merkes dette godt (80-100kmt). Samt at dekkene er slitt på ytterkant.

Er dette et tegn på at jeg trenger å få justert forstillingen på bilen min?

Er det kostbart?

6603629[/snapback]

Hadde enormt med dødgang på min gamle bil. Byttet tannstag og styringa ble god som ny.

Hvis dekka er slitt på hver side og ikke i midten har du for lite luft i dekka. Hvis du har senket den uten å justere forstillinga så vil vel dekka bli mer slitt innerst.

Men siden dine er slitt i ytterkant så ville jeg ventet på at noen andre kom med ett bedre svar enn meg! :thumbup:

Var på verksted i dag med bilen. Dødgangen viste seg å være et utrolig slitt styrestag på venstre side. Verkstedmannen sa "denne bilen er en trafikkfelle, og burde ikke kjøres" ( :no: ....... :innocent: )

Fikk skiftet ut de slitte delene og justert hjulstillingene for en meget bra penge....mener jeg.

Er nå noen lapper fattigere, men kjører nå en trafikksikker Renault Megane..... :thumbup: