Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjev forstilling eller noe annet?


Anbefalte innlegg

På min Renault Megane 98mod. har jeg i det siste lagt merke til at "dødgangen" på rattet er blitt ganske stor (ca.8-10cm). Når jeg kjører i høyere hastighet så merkes dette godt (80-100kmt). Samt at dekkene er slitt på ytterkant.

 

Er dette et tegn på at jeg trenger å få justert forstillingen på bilen min?

Er det kostbart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min Renault Megane 98mod. har jeg i det siste lagt merke til at "dødgangen" på rattet er blitt ganske stor (ca.8-10cm). Når jeg kjører i høyere hastighet så merkes dette godt (80-100kmt). Samt at dekkene er slitt på ytterkant.

 

Er dette et tegn på at jeg trenger å få justert forstillingen på bilen min?

Er det kostbart?

6603629[/snapback]

 

 

Hadde enormt med dødgang på min gamle bil. Byttet tannstag og styringa ble god som ny.

 

Hvis dekka er slitt på hver side og ikke i midten har du for lite luft i dekka. Hvis du har senket den uten å justere forstillinga så vil vel dekka bli mer slitt innerst.

Men siden dine er slitt i ytterkant så ville jeg ventet på at noen andre kom med ett bedre svar enn meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Var på verksted i dag med bilen. Dødgangen viste seg å være et utrolig slitt styrestag på venstre side. Verkstedmannen sa "denne bilen er en trafikkfelle, og burde ikke kjøres" ( :no: ....... :innocent: )

 

Fikk skiftet ut de slitte delene og justert hjulstillingene for en meget bra penge....mener jeg.

 

Er nå noen lapper fattigere, men kjører nå en trafikksikker Renault Megane..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...