Gå til innhold

Et spørsmål om søkemotoren, google


Anbefalte innlegg

Jeg har en blogg som blir drevet av cms-systemet Wordpress. Alle artiklene jeg skriver på bloggen blir fort snappet opp av søkemotoren til google. Dette synes jeg er ganske kjekkt.

 

Har også en webside som blir drevet av cms-systemet Joomla. Alle artiklene som blir skrevet her, blir ikke snappet opp av søkemotoren til google.

 

Hvorfor er det slik, er det dårlig bruk av metakoder? Min teori er at Wordpress artiklene blir lagt på hovedsiden, mens Joomla artiklene blir ikke lagt på hovedsiden, men i en underkategori kalt artikler. Er denne teorien riktig, eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joomla-siden har generelt dårlig og usemantisk kode. Det er ikke bare i metataggene det ligger.

 

For eksempel bør en overskrift alltid ligge i en overskrifttagg, dvs h1/h2/h3(...). Google vektlegger overskrifter på en annen måte enn vanlig tekst i en tabellcelle (slik som joomla gjør). Korrekt kode (som Wordpress lager, sånn nogenlunde) bidrar til en bedre plassering i søkemotorer.

 

Har liten tro på teorien din om forside vs undersider. Når Google-crawleren kommer til siden din, crawler den over _hele_ siden, med alle undersider som den finner linker til.

 

Det vil også hjelpe om andre sider linker til siden din.

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...