Gå til innhold

Pentium 10 år


Kamerat

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-21 01:34, skrev IceXCool:

So? AMD er i det minste bedre..om ikke raskere så i det minste rett og slett bedre over all. Liker rett og slett ikke all driten i Intell prosessorer


 

HAHA. Der mådde eg le. :grin: :grin: :grin: :grin:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: corcky på 2002-10-21 03:15 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: corcky på 2002-10-21 03:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff...enda en hissigAmd-fanboys.

Les den, og tenk deg om før du svarer neste gang.

 

Gratulerer Intel®.

Du har gjennom mange år nå, ledet utviklingen mot nye høyder innen prosessorer og chipset. Du lager gode, og ikke minst raske prosessorer som det ligger kvalitet i, og du kan se at de er laget med kjærlighet. Jeg ønsker deg lykke til med det nye 64bit markedet, og det er bra at du pensjonerer x86 og heller er modig og revolusjonerer markedet med en helt ny type prosessorer.

Lenke til kommentar

Blah...vet intel har kommet seg mot slutten, men de er framdeles dyrere enn AMD og de har helteite protection greier for overbelastning innebygd...

 

De med peil har AMD og de som leker med playmo og windows hele tiden bruker intel :lol:

 

syns ikke det er mye å hyle for at de har hold på som f i 10 år og nesten ikke kommet av flekken i merkbar ytelse, de selger bare nye prosessorer med så ufattelig små forskjeller at det er jævli, pengegriske. AMD må jo bare henge på og gjøre det samme for å selge og være konkurranse dyktige...vi er i 2003 snart og har teknologi som går tregt framover skulle gjærne vært over gigahertz målestokken for lenge siden :grin: synes både intel og AMD skal slutte å gi ut nye prosessorer for hver 50'ende megahertz ekstra ytelse de klarer å klemme ut.

 

[ Denne Melding var redigert av: IceXCool på 2002-10-21 03:59 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-10-21 03:58, skrev IceXCool:

Quote:


Blah...vet intel har kommet seg mot slutten,


Pentium (1) endret radikalt prosessormarkedet, og serlig når MMX instruksjonene kom. Pentium II og III var lenge enormt overlegne over alle andre x86 prosessorer.

 

Quote:


helteite protection greier for overbelastning innebygd...


Det at prosessoren klokker seg ned når den blir for varm, slik at (ikke garantert hvis du stiller på volten) det blir umulig å brenne en P4? Den er jo genial.

 

Quote:


De med peil har AMD og de som leker med playmo og windows hele tiden bruker intel
:lol:


Den smilyen redder deg.

 

Quote:


syns ikke det er mye å hyle for at de har hold på som f i 10 år og nesten ikke kommet av flekken i merkbar ytelse,


Så en p90 har ikke merkbar ytelsesforandring fra en p4 2.533 Mhz? Jeg tror jeg må arrestere deg på denne?

 

Quote:


de selger bare nye prosessorer med så ufattelig små forskjeller at det er jævli,


P4 NW kommer i disse hastighetene på 100MHz fsb: 1600, 1800, 2000, 2200, 2400, 2600.

Noe som er 200Mhz mellom hver ny prosessor.

P4 NW kommer i disse hastighetene på 133MHz fsb:

2260, 2400, 2530, 2660, 2800.

Noe som er 133Mhz mellom hver ny prosessor.

 

AMD kommer med xp-rating hastigheter på :

1500, 1600, 1700, 1800, 1900, 2000, 2100, 2200, 2400.

Noe som er 66Mhz mellom hver ny prosessor.

 

Quote:


pengegriske.


[ironi]Tenk om alle multinasjonale firmaer var ute etter penger. [/ironi]

 

Quote:


AMD må jo bare henge på og gjøre det samme for å selge og være konkurranse dyktige


Ja! Stå på AMD og VIA.

 

Quote:


...vi er i 2003 snart og har teknologi som går tregt framover skulle gjærne vært over gigahertz målestokken for lenge siden
:grin:


Igjen en smily som redder deg.

 

Quote:


synes både intel og AMD skal slutte å gi ut nye prosessorer for hver 50'ende megahertz ekstra ytelse de klarer å klemme ut.


Megahertz er ikke en enhet for ytelse, jeg trodde det var AMD eierenes første bud :smile: <- Litt snill mobbing. Og som vist tidligere, er det AMD som er nermest til de 50Mhz'ene du nevner.

 

Jeg beklager at jeg dissekrerte posten din slik jeg gjorde, men det var for lite fakta i den. Ikke ta dette personlig, og i morgen når du er utvilt kan du sikkert lage en mer saklig post.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-21 03:58, skrev IceXCool:

Blah...vet intel har kommet seg mot slutten, men de er framdeles dyrere enn AMD og de har helteite protection greier for overbelastning innebygd...


De med peil har AMD og de som leker med playmo og windows hele tiden bruker intel
:lol:

syns ikke det er mye å hyle for at de har hold på som f i 10 år og nesten ikke kommet av flekken i merkbar ytelse, de selger bare nye prosessorer med så ufattelig små forskjeller at det er jævli, pengegriske. AMD må jo bare henge på og gjøre det samme for å selge og være konkurranse dyktige...vi er i 2003 snart og har teknologi som går tregt framover skulle gjærne vært over gigahertz målestokken for lenge siden
:grin:
synes både intel og AMD skal slutte å gi ut nye prosessorer for hver 50'ende megahertz ekstra ytelse de klarer å klemme ut.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: IceXCool på 2002-10-21 03:59 ]</font>


Vedde for du er 14år og nærmeste du kommer damme er din mors nattakos. legg deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...