Gå til innhold

Oppgradering AMD X2 S939 og Radeon X1900XT

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da var deler for oppgraderinger av hovedmaskinen min lagt i handlekurvene til Komplett og NetShop. Spesifikasjoner på hva den består av per i dag står i profilen min.

Ønsker noen kommentarer på mitt valg av komponenter. Kan jo være jeg har gjort noe skikkelig galt i løpet av nattetimene. Bruksområde for maskinen blir brukt til det meste. Spill, bilde/videoredigering, kontorarbeid osv.

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED

Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x

Enermax Liberty 500W, Modulære Kabler, 8 SATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Årsaken til de valgene er gjort er som følger:

Jeg har akkurat fått meg 2x1024MB Corsair XMS minnebrikker som jeg ønsker å beholde. Derav valget S939. Videre har jeg hatt Intel og nVidia en stund nå, og ønsker å prøve AMD og ATI igjen. Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz burde gi meg den kraften jeg trenger og jeg fikk tips om at denne var bra siden den hadde 2x1MB cache istedetfor 2x512kb som 2.0GHz har. Asus A8N32-SLI Deluxe har fått mye skryt og Enermax Liberty 500W med modulære kabler ser ut til å ha gode spesifikasjoner. Videre syntes jeg Club3D sitt Radeon X1900XT 512MB skjermkort virket som ett godt kjøp.

Endret av Sozinho
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så da ut som et lekkert system ;)

(Tror ikke du merker noe stor forskjell på en Raptor-disk og en vanlig disk heller, men jeg har ikke prøvd så jeg bør kanskje ikke uttale meg om det.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...