Gå til innhold

Overklokking av Duron 600


inaktiv000

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte jeg skulle se hvor mye jeg kunne få ut av min gamle prosessor. Prøver å overklokke mult. men systemet låser seg bare etter reboot (skjermen får ikke signal). Er dette vanlig når man ikke har låst opp duron'en? Jeg har gjort dette med blyanttrikset, men kan det tenke seg at strekene er slitt vekk?

 

Ellers er det nok noe annet som er problemet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-20 14:45, skrev cecolon:

Jeg prøvde ikke mer enn 920. Systemet så ut til å virke fint, men låste seg (tilfeldig?). Nå kjører jeg 824. Får prøve å se hvor mye jeg får ut av systemet senere! Det er ganske mye å stille på:


CPU multiply

FSB

CPU ekstra fsb

Ram hostclk eller hostclk+pciclk


Forslag? Jeg har 133 mhz SDRAM


 

Hvilket hk har du ?

 

Hvis det støtter 133 mhz fsb, altså ett kt133a kort vil det lønne seg å kjøre 133 +++ fsb og den høyeste multipliern du kan få til på den fsb.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Duron 600 opp i 935MHz (8,5x110MHz) på 1,95v med samme hovedkort som deg. Biosen var stillt inn på 1,85v men målerene viste 1,95.

 

Senere kjøpte jeg en Duron 700 som jeg hadde mer uflaks med. Den ville bare 880MHz (8x110MHz) på 1,95v. Senere ble den ustabil og måtte ned på 850MHz (8,5x100MHz) for å bli stabil. Jeg prøvde til og med noe hjemmelaget ekstrem vannkjølig og fikk den bare opp på 918MHz (8,5x108MHz) på 1,95v selv om prosessorenkjernen bare var 9-11 grader C kjølt med kaldvann fra springen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...