Jump to content
Sign in to follow this  
dhjerp

Svensken i fokus.

Recommended Posts

Digger slike bilder ! Dette var med flotte farger og kjempefint eksponert.

Forbedring er sikkert mulig, kanskje med vridning av kameraet mot høyre, mer ensartet bakgrunn og mer av blomsten.

Fantastiske farger, og det er alltid like fascinerende å se gode macrobilder av insekter, men jeg må si meg enig med Brainware i at du hadde tjent på en ensartet blå bakgrunn. Det tror jeg hadde hevet bildet mange hakk.

Hva var arbeidsavstanden? Er dette et crop?

Jeg hadde noen bilder hvor kun himmel var i bakgrunn. Syntes ikke det ble så bra, men ser poenget deres. Mulig jeg legger ut en ny versjon senere.

Arbeidsavstand var vel 10-15 cm. Er ikke croppet mye utenom å gjort det om til et annet format.

Da får jeg legge ut en litt annen versjon. Den første versjonen er egentlig speilvendt, og denne er rett. Litt annen vinkel så kun himmel er i bakgrunn. Fyr løs. :)

post-88793-1154444121_thumb.jpg

Likte denne ganske mye bedre jeg =) Kjempeflott, men kunne laget en litt bredere, eller høyere, komposisjon,f men jeg sier dette kun fordi firkantede bilder ikketiltaler meg personlig.

Nydelig dette også, men helt i mål kom vi ikke, siden det er en del gulgrønt i bakgrunnen. Jeg tror det utgjør forskjellen mellom et flott bilde og en skikkelig höjdare.

Formatet syns jeg er helt greit for motivet.

Virkelig nydelige farger forresten. Har du gjort mye etterarbeide i PS, eller er det "rett ut av kameraet"? Hvor hadde du lyset fra?

Edited by Anew

Komposisjonen er ikke firkantet, det er 8:10 formatet som jeg personlig liker veldig godt.

Det i bakgrunnen er nok litt av en annen blomst som jeg ikke la merke til i opptaket. Er vel ikke gjort mer enn "vanlig" i PS. RAW-fil konvertert i Rawshooter Premium. Justert ørlite på kurver, croppet og skarpet i PS. Det meste var greit fra Rawshooter.

D70 med Tamron 90 funker vel greit? :innocent:

D70 med Tamron 90 funker vel greit? :innocent:

6598034[/snapback]

Det får'n si! Hadde jeg vært interessert i å bedrive macrofoto, så hadde jeg fått et alvorlig anfall av lens-lust sånn omtrent nå.

Den første hadde et viktig element på rett sted, vingen, som gjør at jeg fremdeles liker det best. Det har heller ikke noe forstyrrende gult rett bak kroppen.

Edited by brainware