Gå til innhold

Gutt som hopper og jente med hund.


Kiter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Undereksponert: At kameraets (eller dine, hvis skutt i manuell) valg av innstillinger har gitt et litt mørkt bilde. Så her skulle det kanskje vært en litt lenger lukkertid, eller en større blender, eller en høyere isoverdi. Alle alternativ hadde bidratt til en lysere bilde.

 

....men lenger lukkertid hadde gått ut over skarphet, større blender fantes kanskje ikke, og høyere iso hadde gitt mere støy, hvis dette ikke var den høyeste......kan ikke få alt her i verden:).

 

...men i fotoverden kan du få det meste til en veldig høy pris:)!

Lenke til kommentar

Synes det var fint med bilder som illustrere sommer og ferie så fint.

Det var også bra at det var fokusert på spesielle øyeblikk .

edit: høydeformat gir ikke alltid de beste bildene, da vi naturlig ser i breddeformat. Bilde nr 2 har dessuten en uinteressant bakgrunn i høyden.

Bilde nr 1 hadde blitt bedre hvis du hadde stått i samme høyde som stuperen idet han treffer vannet.

 

Å justere lyset i bildet er enkelt i en editor for eksempel ACDC. Det er mange måter å justere det på, fra det enkleste å justere lys og kontrast eller bare justere opp skyggepartier, eller justere via kurver. Eksponering +/- EV, kan også justeres hvis du har mulighet for å fotografere i RAW som generellt gir enda større spillerom i "editorene".

Endret av brainware
Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktiv kritikk!

Som sagt ett eller annet sted: jeg har aldri lest bruksanvisningen - jeg har den ikke!

Så jeg kan ikke halvparten av det nødvendige, jeg bruker et Canon EOS 350D med kit linse.

Jeg er bare glad for tilbakemelding, det nederste bildet ble jeg veldig fornøyd med for det fanget noe jeg likte, men alle ser forskjellig.

Jeg er veldig opptatt av å få fanget uttrykk, dette klarer jeg vanligvis veldig bra synes jeg(men folk her inne synes bildene blir mer for folk som kjenner personen/motivet), det jeg sliter med er kunnskapsmangel, da jeg ikke aner hvordan man skal ta perfekte bilder! :p

Jeg er en person som er kjent for å observere; hadde jeg kunnskapen inne kunne det faktisk ha blitt noen fine motiver ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...