Gå til innhold

lage stuepc, har hardware, mangler os


Anbefalte innlegg

Hva anbefaler dere?

 

Jeg har en IBM Thinkcenter M50. Som jeg har tenkt til å sette et TV kort i. Av typer pinnacle (tror jeg).

 

Jeg har et GeForce FX5600 som jeg tenkte å bruke til output.

 

Skal kun bruke den til musikk og film (dvd, divx, svcd osv osv) må kunne spille fra harddisk og dvd rom.

 

Jeg trenger OS som kan fikse dette her. Åpen for alt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes forskjellige OS som fikser en del ting bedre enn andre.

 

Men ett som fikser det meste ok og er enkelt å sette opp er det svært lite som kan slå Microsoft Windows MediaCenter 2005.

 

Det er en meget bra allround OS for media bruk. Det finnes de som er bedre på bilde eller film eller musikk osv..hver for seg..men svært få som fikser alt så bra og gjennomført som MS sitt.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
WinMCE kan kjøpes for ca. 1100,-, dersom du kjøper ny HW (OEM)

 

 

Mitt råd: Glem MCE; bruk Mediaportal (gratis - link i signatur). Kjøres over XP som et prg. Litt mer styr å stille inn, men bedre enn MCE på flere områder. Flere som har kjøpt MCE men endt opp med å kun bruke MP.

6588788[/snapback]

 

Vel, akkurat det du sier om å bytte fra MCE til MP kan jo også sies motsatt vei og jeg er 100% sikker på at statistisk sett vil man ende opp med det samme tallet.

 

Men for å si det sånn da.

Vil du mekke, tweake, justere og nerde så er MP fin fint!!

Vil du bare se film, dvd og høre musikk så er det svært lite der ute som har like god "ut av boksen" opplevelse som MCE.

 

Du kjøper bare MCE fjernkontroll og keyboard. Da har du kjøpe hardware og kan kjøpe MCE som OEM software ved siden av.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Vil du mekke, tweake, justere og nerde så er MP fin fint!!

Tullpreik! Det er ikke nødvendig med så mye mekking med MP lengre (final er ute) - dessutenh må du styre litt med MCE og. MCE mangler mange ting som MP har, bl.a. oppkobling mot IMDB (greit om du laster ned), og egen MPEG-kodec. Dennne MÅ KJØPES dersom du velger MCE; svært få er støttet og de koster ca. 300,- (PureVideo f.eks).

 

Har du prøvde både MCE og MP?

Lenke til kommentar

Når noe er "litt mer styr å sette opp" er dette ikke ensbetydende med å "mekke, tweake, justere og nerde". Dette er ting man vanligvis ikke må gjøre, men (i motsetning til MCE) KAN gjøre.

 

Jeg vil aldri anbefale MCE såsant det ikke følger med maskinen, man ikke har tilgang til et XP eksemplar eller ikke kjenner noen med litt peiling (MCE har support telefon).

 

Når jeg sist la inn MCE var det veeeeldig tidkrevende; først MCE engelsk, så oppdateringer av .NET for å få lov til å oppdatere MCE med en CD for å få lov å legge inn norsk MCE språkpakke - som gjør MCE delvis norsk.

 

Det som er noe mer knotete med MP er EPG (dette er bedret betraktelig vha WebEPG) og legge inn kanaler.

 

Tror likevell man ender opp likt mtp. tidsbruk og evt frustrasjon :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...