Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp: Harddisk problemer..


Anbefalte innlegg

Etter at pc'n har stått på i en liten stund, fra halvannen til to og en halv time, så kommer det en merkelig lyd fra pc'n, og alt henger seg.. Noen ganger så kommer samme lyden igjen, og alt fungerer bra igjen.. det kan varriere fra 2 sec til 15 sec.. noen ganger så bare står den til den restarter av seg selv, men da stopper den under oppstart og spør etter Boot disk pga den ikke finner Master Harddisken.. Alle ledninger sitter som de skal, strøm forsyninga er mer enn god nok.. Skjønner ikke problemet. Har testa med masse virus programmer.. ingen virus som jeg finner hvertfall.. Noen som vet hva problemet kan være?!

 

Hadde vært veldig kjkt for det er kjipt å ikke kunne sitte mer enn halv annen time av gangen! :p hehe..

 

 

--------

Oppdatering i problemet

--------

 

Nå finner den ikke Master harddisken i hele tatt.. Den kommer ikke lenger enn til boot screen.. Er det harddisken som har takka for seg? :p Håper at det er en annen løsning!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

disse forskjellige symtomene er klare sympomer på forskjellige ting. Om dine symtomer, som at pc'en henger seg, lager lyd, feil under oppstart ++, klarer ikke jeg å sette sammen til én feil.

 

Etter at pc'n har stått på i en liten stund, fra halvannen til to og en halv time, så kommer det en merkelig lyd fra pc'n, og alt henger seg.. Noen ganger så kommer samme lyden igjen, og alt fungerer bra igjen.. det kan varriere fra 2 sec til 15 sec..

6583991[/snapback]

 

Dette kan skje når temperaturen i kabinettet og kjernene, er for varme. Kontroller temperaturen i kabinettet, skjermkortet, systemet, strømforsyning, ++.

Når temperaturen når over det normale, kan pc'er ha lett for å fryse bildet, tvingstarte seg selv, eller slå seg av.

Sjekk kjøleriller for støv og smuss.

 

noen ganger så bare står den til den restarter av seg selv, men da stopper den under oppstart og spør etter Boot disk pga den ikke finner Master Harddisken.. Alle ledninger sitter som de skal, strøm forsyninga er mer enn god nok.. Skjønner ikke problemet. Har testa med masse virus programmer.. ingen virus som jeg finner hvertfall.. Noen som vet hva problemet kan være?!

6583991[/snapback]

 

Her høres det ut som det kan være Hw problemer.

Nå snakker jeg etter tanker og litt gjetting så om noen kan svare på dette bedre enn meg, så be my guest :)

Jeg ville sjekket opp at harddisk ikke har noen form for problemer. Dette kan du gjøre ved å teste harddisken på en annen pc som evt slave, eller master.

 

Hvor mange disker har du? Om du har to (eller flere), sjekk at jumperinnstillingene er riktig; Den som Os ligger på, får innstillingen Master. Andre harddisker er slave.

 

Hva skjer om du setter inn Os plata? Altså Windows Xp Cd'en (om det er Operativsystemet ditt)

 

Hadde vært veldig kjkt for det er kjipt å ikke kunne sitte mer enn halv annen time av gangen! :p hehe..

6583991[/snapback]

Om du ikke kan vente på hjelp fra noen på forumet, foreslår jeg du kan finne deg en annen pc imens. Du skal være glad noen svarer..

 

Hilsen,

JensF

Lenke til kommentar
Etter at pc'n har stått på i en liten stund, fra halvannen til to og en halv time, så kommer det en merkelig lyd fra pc'n, og alt henger seg.. Noen ganger så kommer samme lyden igjen, og alt fungerer bra igjen.. det kan varriere fra 2 sec til 15 sec.. noen ganger så bare står den til den restarter av seg selv, men da stopper den under oppstart og spør etter Boot disk pga den ikke finner Master Harddisken.. Alle ledninger sitter som de skal, strøm forsyninga er mer enn god nok.. Skjønner ikke problemet. Har testa med masse virus programmer.. ingen virus som jeg finner hvertfall.. Noen som vet hva problemet kan være?!

 

Hadde vært veldig kjkt for det er kjipt å ikke kunne sitte mer enn halv annen time av gangen! :p hehe..

 

 

--------

Oppdatering i problemet

--------

 

Nå finner den ikke Master harddisken i hele tatt.. Den kommer ikke lenger enn til boot screen.. Er det harddisken som har takka for seg? :p Håper at det er en annen løsning!!

6583991[/snapback]

 

Jeg har akkurat hatt samme problem, jeg tok bare ut kablene og byttet plass på hd`ene, det fungerer nå igjen, men absolutt alt er borte.

Endret av Krissgj
Lenke til kommentar

Pc'n fryser ikke bilde.. Den henger seg.. kan røre mus trykke overalt.. lese på hjemmesider som er åpnet (Scrolle).. tempraturen er ikke problemet, Den er ikke så høy akkurat.. Har 3 vifter i kabinettet som går på full rulle hele tiden og pc'n står på ett godt ventilert sted.. Jumper innstillinger er helt bra.. Bygd mange pc'r men har alderig vært borte i dette problemet før. Skal Bytte om Den jeg har som Master over til slave og Legge inn XP på den jeg har som slave og som fortsatt fungerer.. Har ikke så mye viktig info på den siden den var hovedsakelig for OS og programmer.. Men kjipt og miste en 60GB harddisk fordet! :p

 

Regne nesten med at det er harddisken som har takka for seg.. er kun den ene.. :p Virker som om den ikke får kontakt eller at kabelen er dårlig.. vet ikke.. kan prøve å skifte den! :p Hvis det kan funke.. Hmm..

 

 

Og forresten.. Takk for alle som har tatt seg tid til å lese og svare på dette innlegget! :D thx!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...