Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd PC røyk ved første oppstart


Anbefalte innlegg

Har bygd meg en PC med følgende oppsett:

OCZ ModStream strømforsyning 520W

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4 Ghz BOXED

MSI K9N Platinum hovedkort socket AM2

Seagate 400GB S-ATA NCQ 7200RPM

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x

 

Fulgte bruksanvisningen for tilkobling av kabler til punkt og prikke, men da jeg skulle starte PC'n for første gang sa det poff og sikringa for hele huset røyk. Nå nekter PC'n å starte. Jeg regner med at strømforsyninga har røket. Kan jeg ha gjort noe feil under byggingen av PC'n som kan ha ført til dette, og er det mulig at også andre komponenter kan ha blitt skadet under kortslutningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du brukt spacere (mellomstykker) mellom hovedkortet og kabinettet da du bygde pc'n?

 

Hvis ikke er sannsynligvis hovedkortet og/eller flere komponenter som har tatt kvelden.

6579160[/snapback]

Litt off-topic fra min side. Jeg skal bygge ny pc selv, dette med spacere, følger dette med kabinettet jeg kjøper (evt. hovdekortet), eller er dette noe jeg rett og slett selv må kjøpe inn ? Evt. har nyere kabinetter automatisk tilpasset avstand mellom HK og kabinettet ?

Lenke til kommentar

Har opplevd at noen kabinetter har spacere allerede montert, men med mange følger disse med i en pose med skruer og andre smådeler. Om disse ikke følger med, må man ikke montere ferdig maskinen og skru på før man har slike i hende. Ellers går det jo gærnt, som folk også har opplevd i andre poster her på forumet i det siste.

Lenke til kommentar
Har du brukt spacere (mellomstykker) mellom hovedkortet og kabinettet da du bygde pc'n?

 

Hvis ikke er sannsynligvis hovedkortet og/eller flere komponenter som har tatt kvelden.

6579160[/snapback]

Litt off-topic fra min side. Jeg skal bygge ny pc selv, dette med spacere, følger dette med kabinettet jeg kjøper (evt. hovdekortet), eller er dette noe jeg rett og slett selv må kjøpe inn ? Evt. har nyere kabinetter automatisk tilpasset avstand mellom HK og kabinettet ?

6581469[/snapback]

 

Spacere følger alltid med nytt kabinett enten ferdig montert eller med i en liten pose. Vis du skulle mangle dette er det også og få kjøpt hos de fleste data forretninger og foreksempel Clas Ohlson.

 

Og joda, er ikke første gangen jeg har hørt folk har tatt sikringer i hele huset med og glemme spacere bak hovedkort.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Er ikke merkelig at flere har brent seg på dette. Eneste som sto i bruksanvisninga til kabinettet var hvor skruehullene var, og at jeg skulle se i bruksanvisninga til hovedkortet for mer informasjon. I bruksanvisninga til hovedkortet sto det ikke noe som helst om dette.

 

Vil dette gå på garantien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...