Gå til innhold

trenger hjelp til nyinnkjøpt pc, vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fjerne floppyen

Gå for 2 gig med Corsair eller lignende ram

PSU tror jeg er meget bra

 

Evt bytte ut skjermkort med 7950 GX2 ;)

6578378[/snapback]

 

det som jeg har valgt ser ut til å ha bedre ref. enn det nevnte...

 

Ingen som klager på rammen...?

 

edit:

Tatt vekk floppyn og byttet ut psuen med "Hiper Type-R 580W Sort"...

Og går for 1024, kjøper mer hvis jeg trenger det...

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

kjøpte denne, men kommer ikke noe bilde opp på skjermen...

alle viftene begynner å gå, thats it....!

HELP!

er det noe som ikke passer, har sendt inn alle delene untatt psuen og kabinettet og alt virker...

 

Asus M2N32-SLI Deluxe link

TwinMOS DDR2 PC4200 1024MB Dual Pack KIT link

XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3 eXtreme link

Antec Performance One P180 Miditower link

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE White OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) link

2*Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM link

Hiper Type-R 580W Sort link

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte link

Lenke til kommentar
Ingenting galt med oppsettet.

Om du har bygd den selv:

Husket spacere/distansestykker mellom hovedkort og kabinett?

Sjekk kabler.

Viktig: "Husket 4pin 12v fra PSU til HK?"  Om du ikke vet hva det er, spør! Typisk feil.

Prøvd med kun 1 minnebrikke?

resatt bios/CCmos?

Prøvd å jumpstarta PSU?

Husket ekstra power til skjermkortet?

7041427[/snapback]

 

er ikke plass til spacere mellom kab. og hk... leitet etter det men uten hell (fulgte bare med tre stk, trenger 9 eller noe... :hmm:

prøvd en minnebrikke.

reset ccmos, :no:

hva er jumpstarta psu? :hmm:

husket xtra strøm til skjermkort...

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Litt utydelige bilder, men det skal være 9 slike som hovedkortet skal stå på. Mener også at det var montert når jeg fikk kabinettet. Se Bilde. Om du har 9 stående slik skal det ikke være noe problem.

Kan heller ikke skjønne at de skal bidra til at hovedkortet kommer for langt ut slik at du ikke får plass til utgangene i bakkant av hovedkortet.

 

Foreslår at du setter komponentene sammen utenfor kabinettet oppå f.eks hovedkort esken eller noe annet som ikke leder strøm og ser om du får liv i det.

Lenke til kommentar
Litt utydelige bilder, men det skal være 9 slike som hovedkortet skal stå på. Mener også at det var montert når jeg fikk kabinettet. Se Bilde. Om du har 9 stående slik skal det ikke være noe problem.

Kan heller ikke skjønne at de skal bidra til at hovedkortet kommer for langt ut slik at du ikke får plass til utgangene i bakkant av hovedkortet.

 

Foreslår at du setter komponentene sammen utenfor kabinettet oppå f.eks hovedkort esken eller noe annet som ikke leder strøm og ser om du får liv i det.

7042167[/snapback]

 

skal prøve det... :thumbup:

prøvde det før jeg sendte det inn.... gikk ikke da heller (fikk beskjed at ikke det var noe galt med tingene (hk,cpu,ram,gpu)), men skal prøve det når jeg får det igjen....

det er de jeg har tatt bilde av(de to første), men det følger alikevel ikke med noen xtra spacere...

Distansestykkene på P180 er ferdig montert. Disse er laget i et eller annet slags metall, og fungerer like fint som de vanlige distansestykkene i messing.
Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

7043575[/snapback]

 

var litt uenig med deg der, men skiftet... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...