Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva skjer ved manglende "service" på motor?


Anbefalte innlegg

Denne olja er fullgod, til tross for hva enkelte måtte mene...

 

Fordi om det står biltema på oljen skal du ikke tro at du får et supert produkt til spottpris. Biltema kjøper olje fra raffineriet og smekker på sin egen etikett. Den tilfredstiller kansje de mest kritiske kravene men hvist man legger olje fra biltema og olje fra la oss si pennzoil finner man store forskjeller på forskjellige egenskaper. Man får det man betaler for sånn som med alt annet. Har man en gammel bil det ikke er så nøye med, fyll biltema. Bryr man seg om bilen sin så fyller man noe annet.

Jeg kan anbefalle olje fra mobil og castrol.

Det har skjedd mange ganger før at etter et oljebytte til en bedre type olje har diverse motorlyder forsvunet og jevnere gange blitt gjennomrettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne olja er fullgod, til tross for hva enkelte måtte mene...

 

Fordi om det står biltema på oljen skal du ikke tro at du får et supert produkt til spottpris. Biltema kjøper olje fra raffineriet og smekker på sin egen etikett. Den tilfredstiller kansje de mest kritiske kravene men hvist man legger olje fra biltema og olje fra la oss si pennzoil finner man store forskjeller på forskjellige egenskaper. Man får det man betaler for sånn som med alt annet. Har man en gammel bil det ikke er så nøye med, fyll biltema. Bryr man seg om bilen sin så fyller man noe annet.

Jeg kan anbefalle olje fra mobil og castrol.

Det har skjedd mange ganger før at etter et oljebytte til en bedre type olje har diverse motorlyder forsvunet og jevnere gange blitt gjennomrettet.

6743521[/snapback]

 

Har lest en atrikkel for lenge lenge siden, og kan ikke finne den igjen......

 

Men det jeg husker fra den, var at de sa at Biltema oljen var minst like bra som de andre dyre merkene..

 

Men på Biltema er prisen lavere siden merket på oljen er "Biltema" og ikke Valvoline, Castrol og etc.

 

Bruker selv Valvoline på Audi, men en Toyota jeg har, har jeg biltema olje, og er kjørt rundt 800km nå, og fortsatt er ikke oljen på peilepinnen helt sort en gang... :hmm:

Lenke til kommentar
Bruker selv Valvoline på Audi, men en Toyota jeg har, har jeg biltema olje, og er kjørt rundt 800km nå, og fortsatt er ikke oljen på peilepinnen helt sort en gang...  :hmm:

6745626[/snapback]

 

Det har jeg også lagt merke til olja blir ikke svart så begynner å bekymre meg om renseegenskapene til biltema olje veldig bekymra.

 

Har ikke merket noe på motoren ennå går veldig gjevnt og fint med tanke på at det er en 90 modell og har runda 210000.. 2l 8v til opelen er sannsynligvis noe av det bedre.

Lenke til kommentar
Bruker selv Valvoline på Audi, men en Toyota jeg har, har jeg biltema olje, og er kjørt rundt 800km nå, og fortsatt er ikke oljen på peilepinnen helt sort en gang...  :hmm:

6745626[/snapback]

 

Det har jeg også lagt merke til olja blir ikke svart så begynner å bekymre meg om renseegenskapene til biltema olje veldig bekymra.

 

Har ikke merket noe på motoren ennå går veldig gjevnt og fint med tanke på at det er en 90 modell og har runda 210000.. 2l 8v til opelen er sannsynligvis noe av det bedre.

6745827[/snapback]

 

Men kanskje ikke så rart på min bil, siden det er en 1,0 L, hehe....

 

Har merket at "tikkinga" er borte med en gang bilen er varm og ved normal tempratur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...