Gå til innhold

Er ene CPU-en ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei forum brukere.

 

Jeg har en datamaskin som kjører på AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+, og i kveld oppdaget jeg noe som gjorde meg litt nærvøs (mildt sagt).

 

Normalt så vil spill som blant annet Warcraft 3, o.l. få problemer med å kjøre dual core processor, men i kveld gjorde det ikke dette. Det er da dette som bekymrer meg litt, jeg lurer på om den ene processoren ikke fungerer.

 

Jeg lurer da på om det er noen her som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan finne ut om det er bare en processor som går.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en titt på oppgavebehandlingen for å se om det er noe aktivitet på begge CPU grafene. Selvom den ene kan virke som den står helt stille så er det ikke sikkert det er noe galt med cpuen din, men bare at du må stille på affinitys. Prøv deg litt frem der å se om det hjelper noe. La oss vite hvordan det går.

Lenke til kommentar

Står at det er aktivitet på begge grafene... normalt måtte jeg stilt på affinity tingen hvis jeg skulle spille warcraft 3 uten problemer, men plutselig gidde det seg :S Det er derfor jeg lurer på om noe er gale... tok en CPU check der det sto at 2010.03Mhz processor, men jeg har jo Dual 2ghz :S:S

 

Jeg er forvirret til tusen siden det var aktivitet på begge grafene. Jeg har også prøvd å spille spillene med bare 1 processor nå som jeg trodde den ene var ødelagt, og byttet om, først prøvde jeg med bare CPU 1, så med bare CPU 0, fungerte begge gangene.

 

Skjønner bare ikke om det er noe gale, men på den positive siden har jeg ikke merket noen forskjell i maskin ytelsen.

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg lurer på om noe er gale... tok en CPU check der det sto at 2010.03Mhz processor, men jeg har jo Dual 2ghz :S:S

...

Jeg har også prøvd å spille spillene med bare 1 processor nå som jeg trodde den ene var ødelagt, og byttet om, først prøvde jeg med bare CPU 1, så med bare CPU 0, fungerte begge gangene.

men på den positive siden har jeg ikke merket noen forskjell i maskin ytelsen.

6571409[/snapback]

 

2010.03Mhz = 2ghz.

Du kan kjøre på begge kjernene? Det må jo bety at begge virker.

Lenke til kommentar

At du ikke hadde noe problem med å spille betyr ikke at den ene ikke fungerer :p , bare at den faktisk bruker fra begge kjernene.

 

Litt rart, til tross for at det ikke er et spill som støtter Dual-Core.

 

Jeg hadde samme "problemet" med Battlefield 2 og min Dual-Channel prosesor.

Battlefield 2 støtter ikke Dual-Core, men jeg kjørte én uke på begge kjerner før den ikke klarte å holde seg tilkoblet til serveren med begge kjernene aktivert mere.

Jeg måtte deaktiverere den ene kjernen til BF2 prosessen så virket det igjen.

 

Noen ganger virker det, noen ganger virker det ikke.

 

Har selv hatt Dual-Core i bare 2 uker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...